Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

עורך דין עבירות מס

כיוצא רשות המיסים, כמי שניהל מחלקת מיסים במשרד רו"ח, כעו"ד מיסים, אני מכיר בחשיבות העצומה בייצוג בנושא של עבירות מס, על השליחות הרבה שטומנת מלאכת הייצוג בסוג עבירות אלה מתוך הכרה והבנה כי עבירות מס עלולות להשפיע על עצם קיומו של העסק, ולאיים על התא המשפחתי ובעלות פוטנציאל הרסני.

ייצוג בעבירות מס למול רשות המיסים היא חובה שאין לזלזל בה, למעשה אדם שמוותר על זכויותיו החוקיות המקנות לו ייעוץ בחקירה מתוך מחשבה מוטעית או בהכוונה לא נכונה כי קריאה לייעוץ תזיק לו או תסמן אותו כמי שחשוד או רואה עצמו חשוד היא אם כל חטאת, למעשה ניסיון להתמודד למול רשות המיסים ללא ליווי משפטי נכון ומדויק היא ברבים מהמקרים חטא וטעות שלא ניתן לכפר עליו או לתקן.

לעיתים רבות אדם ניגש לרשות מתוך אמונה או מחשבה שבמעשים אין רבב או לחילופין הוא ביצע דבר אך מבחינתו יכולתה של הרשות החוקרת לעלות על כך היא קלושה, אלה המקרים בהם רבים מוצאים עצמם מופתעים ולא מוכנים והתוצאה של כך היא הרסנית.

בעקרון, עבירות המס, מתחלקות ל2 קבוצות עיקריות, האחת עבירות המס הטכניות והשנייה עבירות המס המהותיות הפיסקאליות. ככלל כל אדם עשוי להיקלע בחיי העסק לסיכון לעבור עבירות מס בין אם במתכוון ואם מבלי שהתכוון לעבור עבירות מס כלל בשל חוסר ידע או חוסר תכנון פיננסי נכון.

עבירות המס הקלות הטכניות נוגעות בעיקר לאופן ולצורת הדיווח והתשלום של המס ועל כן ניתן להיקלע למצב בו אדם כאמור בשל תכנון פיננסי לקוי או ניהולי לא נכון מוצא עצמו מבלי מתכוון עובר עבירות מס. נציין כי גם בעבירות מס קלות נקבעו עונשים שכוללים עונשי מאסר וסנקציות כלכליות.

בכל הנוגע לעבירות מהותיות, חומרתן רבה היות שלאדם העובר אותן מיחסת כוונה להתחמק מתשלום המס והאופי העברייני שמיוחס להם הוא במדרג הגבוה וכך גם הענישה הנלוות אליהם.

בשנים האחרונות חלה מגמת החמרה בגזרי הדין  של עברייני מס, גם כאשר מדובר בעבירות טכניות שהיו נחשבות כקלות. עם זאת יש לדעת כי במקרים רבים ניתן למנוע הסתבכות בפלילים בייעוץ ובליווי נכון של עורך דין מיסים הבקיא הן בתחום הפלילי-מיסים והן בתחום האזרחי.

יעוץ מקדים זה יכול להיעשות עוד טרם נעברה העבירה תוך בחינת סוגיית המס שעומדת לבירור. כאשר המצבים שבם ישנה אפשרות, עורך דין המיסים יעניק למבקש חוות דעת משפטית בתחום המס שנדרשת בו השאלה המקצועית, דבר שייגן על בעל העסק בפעל בתום לב הנדרש.

בעבירות מס החשיבות של ליווי מקצועי של עורך דיו מיסים הבקיא בתחום הפלילי והאזרחי הוא קריטי. רבים נוטים לשלא לתת חשיבות לעניין ואך הידע של המקצועי של עורך דין המיסים והבקיאות בעבירות המס  היא בהרבה מהמקרים ההבדל בין יצוג כושל להצלחה. הבקיאות של עןרך דין מיסים שבקיא גם בתחום האזרחי היא משמעותית היות שעבירות המס אינן מתייחסות רק למעשה אלא יש משקל משמעותי לסכום העבירה שנעברה. רבים שאינם מכירים בדיני המס נוטים להסכים לגבי עבירות כאשר בפועל בדיקה מקצועית של איש מקצוע מיסים תוביל בהרבה מקרים לפרימת תיקים רבים.

משרדנו מייצג בהצלחה חשודים ונאשמים כבר מפתיחתה של החקירה הפלילית ועד לליווי וייצוג בבתי המשפט השונים, אנו בקיאים הן בתחום האזרחי והן בתחום הפלילי שבמרבית עבירות המס שזורים זה זה ועל כן אנו רושמים הצלחות במקרים רבים כבר בתחילתה של הפרשה בשלבים הראשוניים של החקירה ובירור העובדות.

עבירות מס הן נפוצות יותר ממה שאנחנו חושבים – אנשים פרטיים ועסקים רבים אינם מנפיקים מדי פעם חשבונית המעידה על הכנסה, מדווחים על יותר מדי הוצאות ואפילו מלבינים הון. מדובר בעבירות פליליות אשר חלקן בעלות חומרה ממשית ואשר עשויות להוביל לכך שעברייני המס ייאסרו או יישאו בעונש כספי כבד. מאמר זה יסביר מהן עבירות מס, אילו עבירות מס הן הנפוצות ביותר ומתי תזדקקו לעורך דין עבירות מס שיעמוד לצידכם. כל פרטים במאמר

עורך דין עבירות מס
עורך דין עבירות מס

החובה לשלם מס בישראל

"בסעיף 1 לחוק יסוד: משק המדינה נקבע: "מיסים, מילוות חובה ותשלומי חובה אחרים לא יוטלו, ושיעוריהם לא ישונו, אלא בחוק או על פיו". בישראל מוטל מגוון רחב של מיסים, על פי חוקים מתאימים, כגון: מס הכנסה על פי פקודת מס הכנסה, מס ערך מוסף על פי חוק מס ערך מוסף, מס שכר ומס שכר ורווח על פי חוק מס ערך מוסף" (מתוך ויקיפדיה).

כפי שניתן להבין, כבר בחקיקת חוקי היסוד המהותיים ביותר במדינת ישראל, כמו חוק יסוד: משק המדינה, נקבע כי ניתן לפי החוק להטיל מיסים על יחידים או על חברות. ישנם מספר מיסים קבועים אשר מוטלים כמעט על כל אזרח, כמו מס הכנסה, מע"מ (מס ערך מוסף), מכס ומס חברות.

מהן עבירות מס?

כמו שיודע כל תושב בישראל, על הפעולות הכספיות שאנו מבצעים עלינו להפריש מס למדינה. מס הוא חובה מוחלטת, אלא אם התקבלו הנחה או פטור. אי תשלום המיסים הנדרשים כחוק היא עבירה פלילית, אשר יכולה להקים לעבריין המס עונשים חמורים במיוחד.

על אף שלעיתים קרובות יותר ויותר אנו שומעים בחדשות על אנשים חשובים, מפורסמים או מכובדים אשר מבצעים עבירות מס ונענשים על כך בצורה קלה, חשוב לזכור שעבירת מס הינה עבירה פלילית חמורה שמקימה עונש מאסר לפושע.

סוגים שונים של עבירות מס

ישנן שתי קבוצות עיקריות של עבירות מס – עבירות מס טכניות ועבירות מס מהותיות.

עבירות מס טכניות

עבירות מס טכניות הן עבירות מס אשר במסגרתן המס לא שולם כראוי בשל נסיבות טכניות כמו דיווח שגוי או תשלום חלקי.

עבירות מס טכניות הן עבירות "רכות" יותר – כלומר, ברוב המקרים עבירות אלו התבצעו בשל קושי בהתנהלות פיננסית, תכנון כלכלי שגוי ורשלנות כלכלית. כמו כן, על פי רוב עבירות מס אלו לא יגיעו להעלמה של סכומי עתק כמו בעבירות מס אחרות.

על כן, היחס כלפי עבירות אלו הוא מעט יותר סלחני, אך עדיין יכול לגרור ענישה כמו מאסר או עונש כספי.

עבירות מס מהותיות

לעומת עבירות מס טכניות, אדם יואשם בעבירת מס מהותית כאשר הוכח כי עבר עבירה זו מתוך כוונה וניסיון להתחמק מתשלום מס זה. לרוב, עבירות מיסים מהותיות הן בעלות אופי עברייני יותר, בשל הכוונה הנלווית אליהן וסכום הכסף בו מדובר.

יש מספר עבירות מס נפוצות אשר נופלות תחת קטגוריה זו:

  • העלמת הכנסות: העלמת הכנסות הוא כינוי לעבירה במסגרתה אדם או חברה אינם מדווחים על הכנסות, כיוון שהם לא מספקים קבלות ובעצם אינם רושמים את ההכנסה. בעגה העממית, נהוג לכנות עבירה זו "תשלום בשחור". לעומת עבירות אחרות, עבירה זו הינה יומיומית מאוד ורבים עוברים אותה. בשל הסכומים הנמוכים אשר מדובר בהם, לעיתים קרובות הם לא נתפסים. עם זאת, אם הם נתפסים, העובדה שלא דיווחו על הכנסות קטנות בלבד אינה מפחיתה מהיותה של התנהגות זו עבירה פלילית לכל דבר ועניין.
  • הלבנת הון: הלבנת הון הינה עבירה אשר במסגרתה כסף "שחור", כלומר כסף לא חוקי, אשר הושג ממקור עברייני (כמו סחר בסמים, סחר בנשק וכן הלאה) "מולבן" על מנת להיחשב ככסף כשר אשר ניתן להשתמש בו. ניתן להלבין כסף באמצעות חברות קש, שימוש בשירותים אשר מכניסים את הכסף הלא-חוקי למחזור העסקי שלהם וכן הלאה.
  • ניפוח הוצאות: במסגרת ניפוח הוצאות, עסקים (ולרוב עסקים גדולים) מדווחים על הוצאות עסקיות רבות באמצעות חשבוניות פיקטיביות. כך יוצא כי העסקים מדווחים על סכומים גבוהים שהוצאו "לטובת העסק" על אף שסכומים אלו לא נמשכו כלל. זוהי דרכם של עסקים לדווח על רווח תקופתי נמוך משהתקבל בפועל, וזוהי כמובן עבירת מס.
  • יצירת מצג שווא לשם קבלת פטור או הקלה ממס: ישנם אנשים פרטיים או חברות אשר יוצרים מצג שווא אשר מטרתו היא להעניק להם או לעסק הנחה משמעותית ממס, כמו נישואין, סך הכנסות מסוים וכיוצא מכך.

למה צריך עורך דין עבירות מס?

"בפסק דין פרומדיקו, הסבירה השופטת פרוקצ'יה כי בדיני המס קיים קו הבחנה בין "תכנון מס לגיטימי" לבין "התחמקות ממס" האסורה על פי החוק. התחמקות ממס והימנעות ממס שתיהן נועדו להפחית מס, אך המבדיל ביניהם הוא השוני באמצעים שנעשה בהם שימוש. הנמנע ממס ייזקק לאמצעים חוקיים בלבד וינקוט בראש וראשונה גילוי מלא ואמיתי של כל העובדות. המתחמק ממס ישיג את מטרתו בדרך של הפרת החוק, שעיקרה הסתרת עובדות והעלאת מצגי שווא. לדבריה, הגבול המפריד בין הימנעות ממס להתחמקות ממס הוא לעיתים דק, והוא יורד לשורש ההבחנה בין תכנון מס לגיטימי לבין התחמקות ממס שהיא אסורה ומהווה עבירה על החוק". (מתוך ויקיפדיה).

כפי שניתן לראות מהסבר זה, ישנו הבדל משמעותי בין עבירות מס שנעשו מתוך התחמקות לבין כאלו שנעשו במסגרת תכנון מס, כאשר ההבדל העיקרי ביניהן הוא יסוד הכוונה. ככל שאתם מואשמים בעבירת מס, עליכם להיעזר בעורך דין מומלץ, שהרי רק עורך דין המתמחה בנבכי דיני המיסים יוכל להוכיח את חפותכם וכי לא התכוונתם להתחמק מתשלום מיסים.

חשוב להבין כי הדינים הפליליים מייחסים חשיבות רבה ליסוד הכוונה ולתשתית המחשבתית שעמדה בבסיס פעולתו של הנאשם כאשר ביצע עבירת מס. ללא הכשרה משפטית, תתקשו מאוד להוכיח דברים אלו בעצמכם, ולכן כדאי מאוד להיעזר בעורך דין עבירות מס.

כמו כן, זכרו מה עומד על כף המאזניים – ככל שתורשעו, תמצאו את עצמכם עומדים בפני עונש כספי גדול או אפילו מאסר. לא פחות חמור מכך, אם תורשעו תישאו במוניטין שלילי חמור שיפגע בעסקיכם ויוביל לענישה מחמירה אפילו יותר בפעם הבאה שתורשעו.

אל תקחו סיכון! היעזרו בעורך דין עבירות מס מומלץ והבטיחו את חפותכם.

עורך דין עבירות מס מומלץ

משרד עורך דין משה קריסי מתמחה בעבירות מס ומזמין אתכם ליצור קשר בהקדם על מנת שנוכל ללוות אתכם לאורך כל ההליך. משרדנו בעל ניסיון רב והצלחות נרחבות בתחום עבירות המס, ונשמח לעמוד לצידכם ולהגן עליכם מהרשעה. אנו חורטים על דגלנו שירות אמין, מקצועי ואיכותי ולא מפחדים מעבודה קשה. צרו קשר עוד היום!

מאמרים באותו נושא

הגנה בחקירת מס

חקירת מס היא אירוע מכונן עבור כל מי שעובר אותה. יש בה לטלטל את העסק, מקור הפרנסה ולא פחות חשוב, את התא המשפחתי והחיים עצמם.

קרא עוד »
ערעורים בתיקי מיסים
ערעורים בתיקי מיסים

כמעט כל אזרח עובד בישראל, עצמאי או שכיר, יידרש להתעסק בשלב כזה או אחר בחייו עם סוגיות המיסוי השונות. סוגיות אלו נחשבות לאחד מתחומי המשפט

קרא עוד »
עבירות מס על דירות להשקעה
עבירות מס על דירות להשקעה

קניית דירה היא אחת מהעסקאות היקרות ביותר שנבצע במהלך חיינו. מלבד סכומי העסקה עצמם, קיימים גם הוצאות נלוות אותן עלינו לקחת בחשבון ואחת ההוצאות הבולטות

קרא עוד »
סוגי עבירות מס הכנסה
סוגי עבירות מס הכנסה

המיסים שכולנו משלמים מהווים חלק נכבד מתקציב המדינה. בהתאם לכך, המדינה משקיעה מאמצים רבים באיתור עבריינים, מניעה מוקדמת ובענישה מרתיעה. היות ותחום המיסוי כולל תחתיו

קרא עוד »
עבירות מס של עצמאיים
עבירות מס של עצמאיים

ניהול עסק עצמאי בישראל הוא ללא ספק משימה מורכבת ומאתגרת, הן מבחינת התחרות העסקית והן מבחינת הבירוקרטיה וההתנהלות מול רשות המיסים. עבור עסקים עצמאיים, ההתנהלות

קרא עוד »
התיישנות של עבירות מס
התיישנות של עבירות מס

עבירות מס השייכות לקטגוריית עבירות 'צווארון לבן', הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין ויכולות להגיע לכדי כתבי אישום וענישה מחמירה. בדומה לעבירות פליליות אחרות, גם

קרא עוד »
עבירות מס של שכירים

הרוב המוחלט של העובדים בישראל הם שכירים בחברות שונות. מרבית האנשים מעדיפים לא לפתוח עסקים פרטיים, ולחיות על הנוחות של המשכורת שנכנסת מדי חודש. בתוך

קרא עוד »
תשלום כופר בעבירות מס
תשלום כופר בעבירות מס

מדי שנה בשנה, השכיחות של עבירות מס בישראל הולכת וגדלה. עם זאת, הרבה ממעלימי המס בארץ מבינים בסופו של דבר שעשו עבירה, ולכן פונים לאופציה

קרא עוד »
עורך דין מיסים ברמת גן
עורך דין מיסים ברמת גן

אם הגעתם לכאן בחיפוש אחר עורך דין מיסים ברמת גן, סביר להניח שאתם זקוקים לשירותיו של עורך דין מומחה לענייני מיסוי המספק שירותים משפטיים הקשורים

קרא עוד »
העלמת הכנסות
העלמת הכנסות

על העלמות מס ומשבר הקורונה בעקבות מגיפת הקורונה והתפשטות המגפה, הוחל סגר ועסקים רבים נקלעו שלא בטובתם לקשיים כלכליים אשר מאיימים על המשך קיומו של

קרא עוד »
עונש על העלמת מס
עונש על העלמת מס

עבירות מס – הענישה וכיצד מתמודדים? עבירות מס הן עבירות שבשנים האחרונות הענישה לגביהן הוחמרה באופן משמעותי. החמרת הענישה היא פועל יוצא של מאבק ארוך

קרא עוד »
עבודה בכסף שחור
עבודה בכסף שחור

הביטוי "כסף שחור" ניתן לכסף שניתן בתמורה לשירות או לנכס וההכנסה לגביו לא הוצהר לרשויות המס. השימוש בכסף שחור היה עד לא מכבר בעיקר בכסף

קרא עוד »
קיזוז חשבוניות פיקטיביות
קיזוז חשבוניות פיקטיביות

הטיפול בנושא של חשבוניות פיקטיביות הפצתן וקיזוזן נמצא כיום בראש סדר העדיפויות של ראשי רשות המיסים, מדובר בתופעה נרחבת שגורמת נזק לקופת המדינה של מליארדי

קרא עוד »
התיישנות בעבירות מס
התיישנות בעבירות מס

הנושא של התיישנות עבירות מס הוא נושא מרתק וזאת בשל השוני בהתייחסות בין חוקי המס השונים, וההשוואה לחוק העונשין. היחס שמקבלת כל עבירה בחוקי המס

קרא עוד »
תשלום כופר מס הכנסה
תשלום כופר מס הכנסה

ההחלטה על הטלת כופר מס היא החלטה המתבצעת על פי סמכות המוקנית למנהל רשות המיסים להמיר, אישום פלילי בגין  עבירת מס תמורת תשלום כופר מס, במסגרת

קרא עוד »