Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

עורך דין מע"מ

"כמי שיצא מרשות המיסים, מאגף המכס והמע"מ, אני מבין ויודע את המשמעות הרבה של תחום המע"מ בעסקים, כיצד רבים וטובים טועים ואת ההשפעה של הסתבכות למול רשויות המע"מ.

אני מכיר מקרוב את ההשלכות של הסתבכות למול רשות המיסים את ההשפעה על העסק ובמקרים רבים  על החירות ושמירה על התא המשפחתי.

כמי שיצא משם ולאחר מכן ניהל במשך שנים מחלקת מיסים במשרד רואה חשבון אני רואה בתפקיד של לייצג אזרחים בצורה מקצועית ונאותה כהכרח, אני מכיר את החשיבות בבחירה של בעל המקצוע המתאים ביותר, הייתי שם, ראיתי איך בעלי עסקים ובעלי חברות לא מקבלים ייעוץ נכון, ועל כן אני רואה בייצוג  כשליחות של ממש".

חוק מע"מ במבנה שלו ובסמכויות שהוא מקנה, כמעט לכל עובד ברשות באגף זה ,ישנה לו סמכויות נרחבות בתחום האזרחי וגם הפלילי.

הסתבכות למול מע"מ ברוב המקרים, תהיה בעלת  גוון פלילי ועל כן ישנה חשיבות עליונה של ייצוג הולם למול רשות זאת.

הסמכויות המוקנות לפקיד המע"מ הן כאמור, סמכויות נרחבות, מה שמוביל לכך שכמעט בכל מפגש בין עוסק לא מיוצג אם זה לבירור תמים  או דיון במשרדי מע"מ עשוי להפוך במהרה להליך פלילי ולחקירה תחת אזהרה.

החשיבות אפוא בייצוג הולם וראוי במפגש בין רשויות המס ובפרט למול מע"מ הוא חשוב לאין ערוך ואף מהווה חובה.

למשרדנו התמחות מיוחדת בתחום מס ערך מוסף. מייסד ומנהל המשרד, עו"ד משה קריסי, יוצא רשות המיסים (אגף המכס והמע"מ) בעל מומחיות ייחודית בתחום המס העקיף.

המשרד עוסק בטיפול בתיקים /שומות/הליכים הנוגעים לחשד בשימוש ו/או הפצתן של חשבוניות פיקטיביות, אנו מלווים את  הלקוח כבר משלב הדיון הראשון במשרדי המע"מ, במרבית המקרים בשיתוף פעולה עם רואה  החשבון/יועץ המס שיותר ויותר מבינים את הצורך במעורבותו של עורך דין מיסים כבר בשלב זה.

יש לדעת וכך הנוהג בפועל, כאשר עולה חשד לפלילים בעבירת מע"מ יזומן רו"ח/יועץ המס לחקירה בשלב ראשוני למתן עדות שיכול להתפתח לחקירה תחת אזהרה, כאשר במקרים בהם עולה חשד לפלילים עשויה להיות הפרדה בין הלקוח למייצג באמצעות הטלת הגבלות של יצירת קשר ביניהם כך שהלקוח מוצא  עצמו ללא ייצוג ראוי.

משרדנו פועל בהדרכה ובליווי של העוסק העצמאי או בעל החברה או בעל תפקיד, מתוך הבנה וידיעה כי בכל הנוגע לתחום המיסוי העקיף ובמיוחד מס ערך מוסף הקו המפריד בין התחום האזרחי לפלילי הוא דק עד מאוד, עד שקשה להבחין בו.

במסגרת זו אנו מלווים יחידים ובעלי חברות כאמור משלב השומה ו/או חלילה החקירה. בנוסף לזאת אף בחיי העסק אנו מחווים את דעותינו ומייעצים בתחום המיסוי העקיף ליחידים ולחברות ופועלים בשיתוף פעולה עם משרדי רואי חשבון ויועצי מס המפנים למשרדנו שאלות ולקוחות לייעוץ. כאשר ישנו צורך בכתיבת חוות דעת אנו מעניקים זאת, אם הדבר לפי מיטב ידיעתנו והבנתנו נכון ובכך מעניקים הגנה משפטית למקבל חוות הדעת.

עורך דין מע''מ
עורך דין מע"מ

השירותים המשפטיים

בין השירותים המוענקים על ידי משרדנו בתחום המס העקיף נמנים בין השאר השירותים הבאים:

  • מתן שירותי ליטיגציה בבתי המשפט השונים, משרדנו מעניק שירותים משפטיים בהגשת ערעורי מס וייצוג בבתי המשפט בסוגיות ומחלוקת בדיני המס ובתחום מס הערך המוסף, לרבות ייצוג בערעור מנהליים על החלטות מנהל מע"מ בנוגע לרישום לקוח, שינוי סיווג, אי הכרה בתשומות ועוד.
  • ניהול הליכים מקדמיים למול שלטונות מע"מ, ניהול הליך מקדמי נדרש כאשר עולה סוגיה הנוגעת לחוק מע"מ שאין לה מענה ברור בחוק או בפסיקה הקיימת בתחום זה, משרדנו מעניק שירות במקרים אלו בפניה לרשות המיסים בהליך מקדמי תוך מתן פרשנות משפטית הנוגעת לסוגיה שעליה מתבקשת התייחסות רשות המס.
  • ייצוג בוועדות השונות הנוגעת לניהול ספרים וייצוג בעניין זה בבתי המשפט השונים. תוך שימוש בידע הרב ובניסיון שנצבר למול רשויות המע"מ תוך שמירה על אינטרס הלקוח, מתוך מקצועיות ונאמנות ללקוח.
  • ייצוג בהליכים הנוגעים לנושא ניהול ספרים ופסילתם, הגשת עררים וייצוג בשימועים הנוגעים להחלטת המנהל לפסול את ספריו של העוסק, נושא זה בעל חשיבות עצומה ביכולת ההתגוננות של העוסק בסוגיות של טענה להפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות וההשלכה על סיכויי ערעור המס בשל נטל הראיות המוטל על העוסק במקרה שבו נפסלו ספריו.
  • ליווי וייצוג של יחידים ותאגידים בהליכים פלילים, חקירות מס,  משלב החקירה הראשוני עשוי כאמור להתחיל בתחנת המע"מ במסגרת עדות שמתפתחת לחקירה תחת אזהרה ובמקרים אחרים בהם נפתחת חקירה על ידי מחלקת חקירות מע"מ לאחר שהתקיימה חקירה סמויה קודם לכן.
  • ליווי וייצוג בבית המשפט בהליכי מעצרים ובשחרור ממעצרים, תוך שמירה על זכויות הנחקר תנאי השחרור, הגשת ערעורים בנוגע למעצרים ולזכויות העציר' האסיר גם לאחר מאסר.
  • הגשת בקשות להמרה של הליכים פליליים כופר כסף או להליכים מנהליים, קנסות מנהליים, במקרים בהם נפתחת חקירה פלילית המקימה חשד סביר המצריך והמקים את העילות להגשת כתב אישום כנגד העוסק, במקרים אלה אנו פועלים בהצלחה רבה במקרים רבים להמרת ההליך הפלילי בכופר מס או הסתפקות בקנסות/עיצומים מנהליים.
  • ייצוג בהליכים פלילים המשלבים עבירות נוספות מעבר לעבירות על פי חוק מע"מ לרבות עבירות על פי חוק והצו לאיסור הלבנת הון, במקרים בהם עבירות המס הנכללות בצו עבירות מקור, במקרים אלה נדרש ייצוג מקצועי ומקיף הדורש במקרים בהם מבוקש להטיל חילוט על העוסק פניה לבית המשפט וייצוג העוסק בהליכים אלה.
  • ייצוג עוסקים בהליכי גביה מול מנהל מע"מ, טיפול במקרים שבהם נדרש סיוע בהליכי חדלות פרעון כאשר נשאר חוב לא סגור למול מנהל מע"מ.

למשרדנו ידע מקיף וייחודי בטיפול ובייצוג בנושא חוק מס ערך מוסף, ידע זה מוביל לכך שנרשמת הצלחה רבה בטיפול ובייצוג לקוחות מול מנהל מע"מ, אתם מוזמנים לקרוא עוד באתר משרדנו, מאמרים בתחום מס ערך המוסף ודיני המס האחרים שהם בתחום מומחיותנו ואתם מוזמנים לעיין ולקרוא בהם, במקרה ובו נתקלת בסוגיה או מחלוקת הנוגעת לחוק מס ערך מוסף והתקנות אנו מזמינים אתכם להסתייע בשירות משרדנו.

אם נקלעתם לתסבוכת מול מע"מ בעקבות חשדות לאי עמידה בחובת הדיווח או התשלום של מס ערך מוסף כחוק, זה הזמן לפנות להתייעצות עם עורך דין מע"מ. בשורות הבאות נסביר מדוע חשוב לעבוד דווקא עם עו"ד מע"מ בתיקים מסוג זה וכיצד ההתמחות הספציפית בעבירות מע"מ יכולה לסייע לכם להגן על האינטרסים שלכם.

למה דווקא עורך דין מע"מ?

אף שאנשים רבים אינם מודעים לעניין, עבירות מע"מ נחשבות כעבירות פליליות, שהענישה בגינן עלולה להגיע הן לקנסות כבדים והן לעונשי מאסר. מאחר ומדובר בעבירות מתחום הפלילים, באופן עקרוני, יכול כל עו"ד פלילי לייצג חשודים ונאשמים בעבירות מע"מ. עם זאת, חשוב לדעת שתחום המיסוי הוא עולם מורכב ביותר מבחינה משפטית וחשבונאית כאחד.

הבקיאות של עורך הדין המייצג אתכם בכל הוראות החוק הנוגעות להתנהלות מול מע"מ ואת הפסיקה המקובלת והתקדימית בתיקים דומים – היא קריטית מאוד להצלחת התיק שלכם. זהו, למעשה כל ההבדל בין מצב של הרשעה בעבירות מע"מ לבין זיכוי, כמו גם בין עונש מחמיר או עונש מקל. לכן, אם אתם זקוקים להגנה משפטית איכותית מול רשות המיסים, לא מומלץ להתפשר על פחות מעורך דין מע"מ.

כך עורך דין מע"מ טוב מסייע ללקוחותיו כשמתעורר חשד לביצוע עבירות מס ערך מוסף

רשות המיסים בישראל היא הגוף האמון על גביית מיסים מתושבי המדינה ומעקב אחר התנהלותם של תושבי המדינה בהתאם לחוקי המס. כל תושב מעל גיל 18 בארץ, נדרש בין שהוא עובד שכיר ובין שהוא בעל עסק עצמאי או חברה, לדווח על הכנסותיו ולשלם מיסים כחוק וביניהם מס הכנסה ובמקרים מסוימים – גם מע"מ בשיעור הקבוע בחוק (העומד כיום על שיעור של 17 אחוז).

אולם חובת תשלום המע"מ חלה על עסקים במעמד עוסק מורשה או חברה בע"מ בלבד ולא על יחידים או בעלי תיק עוסק פטור. כאשר מתעורר חשד לכך שבעל עסק החייב בתשלום מע"מ, אינו מדווח על הכנסותיו או משלם את המע"מ כמתחייב בחוק, רשות המיסים מבצעת בדיקה שמטרתה לבחון אם קיים בסיס לפתיחה בהליך פלילי מול אותו אדם.

במידה ואתם סבורים כי קיים יסוד מבוסס לחשדות שעלו כנגדכם, עורך דין מע"מ מנוסה, הוא הכתובת עבורכם. עו"ד מע"מ יוכל לבחון את סעיפי האישום שנאשמתם בהם ביחס להתנהלות שלכם בנושא המע"מ כדי לזהות אם אמנם מדובר על עבירת מע"מ, או שקיים פתח בחוקי המס שמאפשר להציג את פעולותיכם כקבילות מבחינה מיסויית ומשפטית.

על בסיס זה, יוכל עורך דינכם לבנות עבורכם אסטרטגיית הגנה ולייצג את הצד שלכם בבית המשפט, באופן שיאפשר לפטור אתכם מעונש או לפחות להמתיק אותו.

חשיבות הפנייה לעורך דין מע"מ לייצוג משפטי מקצועי כבר מחקירת המע"מ הראשונית

בין שאתם נמצאים כרגע רק בשלביה הראשוניים של חקירה במע"מ המתנהלת כנגדכם באופן גלוי, ובין שאתם כבר בעיצומה של החקירה, או לחילופין – כבר הוגש כנגדכם כתב אישום על עבירות מע"מ – הפנייה לעורך דין מע"מ לשם ייצוג משפטי מקצועי, היא לא פחות מאשר קריטית עבורכם. טיב הייצוג המשפטי בתיק, יכול לחולל הבדל של שמיים וארץ בכיוון שאליו הוא יפנה.

כיצד עורך דין מע"מ יכול לעזור בסגירת התיק או המתקת העונש?

בכל הנוגע לעבירות מע"מ ועבירות מס בכלל, קיימים ערוצים מסוימים בהם רשות המיסים משתמשת, במטרה לאפשר את גביית חוב המע"מ הנדון בתיק. אחד המנגנונים שמאפשרים לאדם העומד לדין בגין אי תשלום מע"מ כחוק, הוא מנגנון הכופר, שמאפשר לחייב לשלם את הסכום שהוא חב לרשות המיסים בגין המע"מ וכך לסגור את ההליכים שנפתחו כנגדו. הכופר אמור לכסות גם את סכום המע"מ שאמור היה להיות משולם מלכתחילה וגם תשלום של קנס, המתווסף על גביו. עורך דין מע"מ טוב, ידע לנווט את התיק שלכם לכיוון זה, שהוא בהחלט עדיף על פני האלטנטיבה.

חשוב גם לדעת כי החוק בישראל מבחין בין עבירות מע"מ טכניות לבין עבירות מע"מ מהותיות. לעורך דין מע"מ ישנם הכלים להוכיח במקרים רבים, כי עבירות המע"מ שבהן נאשם מרשו בוצעו כעבירות טכניות שבוצעו ללא כוונת זדון מצד הנאשם, ובכך להפחית את חומרת העונשים והסנקציות שיוטלו על הנאשם.

במקרים מסוימים הדבר עשוי לאפשר אף ביטול מלא של כתב האישום הפלילי וסגירה של התיק בדרישת תשלום קנסות בלבד, אולם כפי שאתם ודאי כבר מבינים, הדבר תלוי מאוד ביכולותיו של עורך הדין שבשירותיו תבחרו להסתייע.

איך לבחור עורך דין מע"מ טוב?

כאשר אתם מחפשים אחר עורך דין מע"מ שיוכל לייצג אתכם בחקירת המע"מ או בהליכים הפליליים מול רשות המיסים, חשוב שתנסו לברר לפני הכל מהי מידת היכרותו של עורך הדין שלפניכם עם מנגנוני המיסוי בישראל.

ייצוג משפטי מקצועי מול מע"מ מחייב היכרות נרחבת מאוד של חוקי המס בנוסף להיכרות של המערכת והנפשות הפועלות בה. הסיבה לכך היא שבמקרים רבים, מספיקה פנייה לגורם הלא נכון ברשות המיסים, בכדי לחבל במאמצי עורך הדין לפתור את הבעיה.

בנוסף, חשוב גם לוודא מראש שעורך הדין שלפניכם עוסק בדיני מיסים בתור תחום עיסוקו המרכזי. חשיבותה של ההתמחות הספציפית בעולמות המיסוי, נגזרת מהעובדה שמדובר על עולם משפטי עשיר ומורכב מאוד שמחייב את עורכי הדין העוסקים בו ליידע מעמיק במיוחד לצד ניסיון במספר דיסציפלינות משיקות, ובכלל זה תחום החשבונאות.

עו"ד שמחלק את זמנו בין תיקים ממגוון תחומים משפטיים, לא יוכל בהכרח לצבור את הניסיון המשפטי המעמיק שדרוש למתן ייצוג איכותי בתחום המיסים. לעניין זה, חשוב גם לברר מראש מה הוותק של עורך הדין כעו"ד מע"מ ואילו הצלחות הספיק לצבור בתיקים הדומים לשלכם.

מה חשוב לברר כשפונים לייעוץ ראשוני מול עורך דין מע"מ?

הבחירה בעורך דין מע"מ מקצועי ומנוסה בתיקים דומים לשלכם, עוברת דרך קביעת פגישת ייעוץ ראשונית, שבה תוכלו להציג לעורך הדין שלפניכם מספר שאלות חשובות. פגישת הייעוץ הזו בהגדרה, היא ההזדמנות שלכם לבדוק מי הוא איש המקצוע שיושב לפניכם והאם הוא האדם המתאים ביותר לייצוג האינטרסים שלכם מול רשויות המס ובתי המשפט. שאלות שמומלץ לשאול כדי לעמוד על מידת התמצאותו של עורך הדין שלפניכם, הן למשל, שאלות כמו מהן עבירות מע"מ.

כדאי גם לשאול את עורך הדין בפגישת הייעוץ, אילו עונשים קבועים בחוק בגין עבירות מע"מ. עו"ד מעמ טוב יידע להסביר לכם באופן מפורט ונהיר את התשובות לכל שאלותיכם ולהציג לכם את המקום שבו הן "פוגשות" את התיק שלכם. לעומת זאת, עו"ד שחושב  רק על כספכם, יתחמק כנראה ממתן מענה ברור לשאלות המקצועיות שלכם. את המסקנות תוכלו כבר להסיק בעצמכם.

עורך דין מע"מ מומלץ – כך תדעו שמצאתם את עורך הדין נכון לייצוג מול רשות המיסים

בבחירת עורך דין מע"מ, חיפוש המלצות הוא כלי חיוני מאוד למציאת עורך הדין הכי מקצועי והכי מתאים לייצג אתכם. במקרים רבים, המלצה מחבר, מבן משפחה, ממכר קרוב או מעמית לעבודה, עוזרת מאוד במציאת עורך הדין המתאים ביותר לביצוע המלאכה.

אולם עם זאת, ניתן כיום למצוא גם המלצות על עורכי דין העוסקים בתחום המיסים גם אונליין. לצורך כך כדאי בהחלט לבחון את ההמלצות המוצגות על עורכי דין המספקים ייצוג משפטי בתיקים של עבירות מע"מ, באתרים להשוואת בעלי מקצוע, כמו גם במדיה החברתית ובגוגל.

בבחירת עורך דין מע"מ שייצג אתכם מול רשות המיסים – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר!

ישנם מקרים לא מעטים שבהם אנשים שנאשמים בביצוע עבירות מע"מ, מניחים כי החוק אינו עומד לצידם ומוכנים אוטומטית לשלם על כך. אולם חשוב לדעת שהרשעה בביצוע עבירות מע"מ, היא פלילית במהותה ועלולה לגרור גם עונשים כספיים כבדים מאוד וגם ענישה פלילית, עד כדי עונש מאסר.

לכן אין לוותר על ייצוג משפטי איכותי בתיקי מע"מ – בין אם אתם סבורים כי התנהלתם כשורה ובין אם אתם יודעים שבהתנהלותכם מול רשות המיסים נפל פגם. רק עו"ד מע"מ איכותי ועתיר ניסיון, בעל רקע של הצלחות רבות בתיקי עבירות מע"מ, יוכל לשמור על זכויותיכם ולמצות את האינטרסים שלכם בבית המשפט ומול רשות המיסים. זכרו כי זוהי זכותכם המלאה – אל תוותרו עליה!

מאמרים באותו נושא

עורך דין מע"מ בהרצליה
עורך דין מע"מ בהרצליה

עורך דין מע"מ בהרצליה הוא הכתובת עבורכם במידה ואתם מחפשים שירותי ייעוץ וייצוג משפטי לעסקים בנושאי מס ערך מוסף (מע"מ). משרדי עו"ד מע"מ יכולים לסייע

קרא עוד »
עורך דין מע"מ ברמת גן
עורך דין מע"מ ברמת גן

עבירות מע"מ הן עבירות שהעונשים עליהן יכולים לנוע מקנסות כספיים חמורים ועד לתקופת מאסר בפועל. לכן, אם נחשדתם או הואשמתם בביצוע עבירות מע"מ, זה הזמן

קרא עוד »
עורך דין מע"מ בתל אביב
עורך דין מע"מ בתל אביב

מציאת עורך דין מע"מ בתל אביב נראית לכאורה כמשימה קצרת מועד, לאור הכמות העצומה של משרדי עו"ד לענייני מיסוי שקיימים באזור תל אביב והמרכז. אולם

קרא עוד »
עדכוני המס בצל הקורונה
עדכוני המס בצל הקורונה

מצורף לנוחיותכם, מספר הנחיות והקלות שניתנו על ידי רשות המיסים לאור התקופה שבה אנו מצויים, אנו ממליצים לעקוב אחר ההנחיות ולפעול על פיהם, אנו נעדכן

קרא עוד »
עונש על העלמת מס
עונש על העלמת מס

עבירות מס – הענישה וכיצד מתמודדים? עבירות מס הן עבירות שבשנים האחרונות הענישה לגביהן הוחמרה באופן משמעותי. החמרת הענישה היא פועל יוצא של מאבק ארוך

קרא עוד »
ייצוג מול רשויות המס
ייצוג מול רשויות המס

תפקידו של המייצג ברשויות המס למיצג למול רשויות מס תפקיד משמעותי, המייצג הוא מעין האיש שעומד והמקשר בין עולמות שונים וזרים, המייצג הוא זה שעומד

קרא עוד »
קיזוז חשבוניות פיקטיביות
קיזוז חשבוניות פיקטיביות

הטיפול בנושא של חשבוניות פיקטיביות הפצתן וקיזוזן נמצא כיום בראש סדר העדיפויות של ראשי רשות המיסים, מדובר בתופעה נרחבת שגורמת נזק לקופת המדינה של מליארדי

קרא עוד »
סנקציות על פסילת ספרים
סנקציות על פסילת ספרים

במאמרים קודמים שפרסמנו התייחסנו למהלכה של ביקורת ספרים ונגענו בקצרה לגבי ההשלכות שעשויות להיות על בעל העסק שספריו נפסלו על ידי פקיד השומה ו/או מנהל

קרא עוד »
הליכי השגה וערעור במיסים
הליכי השגה וערעור במיסים

הליכי השגה וערעור במיסים ומדוע כדאי לערב עו"ד מיסים כבר בשלבים הראשונים בעלי עסקים, יחידים וחברות אשר מנהלים תיקים ברשויות במס לעיתים מתבקשים על ידי

קרא עוד »
שומה עצמית
שומה עצמית

רבים  מהאזרחים נתקלים במהלך חיי העבודה והעסקים במושג שומה עצמית וזאת כאשר הם מגישים לרשויות דוחות, דו"ח שנתי מס הכנסה או דיווח למס שבח על

קרא עוד »
התיישנות בעבירות מס
התיישנות בעבירות מס

הנושא של התיישנות עבירות מס הוא נושא מרתק וזאת בשל השוני בהתייחסות בין חוקי המס השונים, וההשוואה לחוק העונשין. היחס שמקבלת כל עבירה בחוקי המס

קרא עוד »
תשלום כופר מס הכנסה
תשלום כופר מס הכנסה

ההחלטה על הטלת כופר מס היא החלטה המתבצעת על פי סמכות המוקנית למנהל רשות המיסים להמיר, אישום פלילי בגין  עבירת מס תמורת תשלום כופר מס, במסגרת

קרא עוד »