Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

הגנה על לקוחות מפני חיובי מס פליליים

מיסים הן אחת התופעות העתיקות בעולמנו שלנו, אם זאת הרצון של אנשים להתחמק מהתשלום קיים גם הוא באופן תמידי. אדם אשר ביצע חיובי מס פליליים ימצא עצמו מהר מאד במאבק כמעט חסר סיכוי בגופים המדינה, לכן הגנה על לקוחות מפני חיובי מס פליליים היא פעולה שחייבת להתבצע על ידי מומחה.

 

מהי עבירת מס?

תשלום מס הוא האופן שבו המדינה גובה את הכסף מהאזרחים שלה על שלל פעולות כלכליות בכל תחום מחיינו. מערכת המיסוי בארץ ובעולם הן הכלי לגיוס כספים עבור השלטון על מנת לקיים את התנהלות המדינה באופן שאנו מכירים היום. כל תושבי המדינה משתתפים בצורה זאת או אחרת במשחק המיסים, כל פעולה שאנו מבצעים נגבית עבורה מע"מ, כל תלוש שכר מראה לנו כמה מס ניכו לנו מהכסף שהרווחנו.

אך מה ניתן לעשות כאשר המערכת צריכה להסתמך על פעולות שאנשים אמורים לעשות במסגרת החוק ולא עושים כן שמטרתם המוצהרת היא עשיית רווח כתוצאה בהימנעות לתשלום מיסים בצורה מסוימת. החוק קובע כי בישראל עבירות שנעשות בתחום המיסוי מהוות עבירה פלילית כחלק מדין הפלילי והעונשים בהתאם.

אם זאת האם כל תקלה מקרית המתרחשת בעת תשלום מס גם ללא כוונת זדון היא עבירה פלילית? ומה קורה כאשר אדם שלא בתום לב מייצר מנגנון לעלמת תשלום מיסים מהכנסותיו? החוק מתייחס לכך, אולם בכל מקרה רצוי לאדם להיעזר בשירותי איש מקצוע בהגנה על חפותו מול תביעה של עבירת מס. חשוב גם להדגיש שרוב העבירות בעולם המס מתבצעות על ידי בעלי עסקים ועצמאיים ופחות על ידי עובדים שכירים.

הגנה על לקוחות מפני חיובי מס פליליים
הגנה על לקוחות מפני חיובי מס פליליים

עבירת מס טכנית

עבירת מס הוא מונח הנשמע על פניו מופת של תחכום והכרת המערכת על מנת למצא פרצה זאת און אחרת במערכת התשלומים על מנת להימנע מתשלום מס עבור ההכנסות שעסק מסוים הצליח לייצר בעמל רב.

אולם במקרים רבים עבירות מס מתרחשות ללא כוונה פלילית, אלא מתוך טעות סתמית, חוסר ידיעת הנהלים או פשוט טעות שלא נבדקה עד תומה ובכך למעשה על פניו יש כאן עבירה על חוק המיסים ואי עמידה בדרישת התשלום באופן שהיא אמורה הייתה להתרחש, אך יש כאן גם עניין שבו ניתן להבחין שהנישום פועל באופן שאינו משתמש לשתי פנים שהוא מעוניין לקיים את הוראות החוק, אך מסיבה כלשהי פעל בתום לב בצורה שגויה אשר הביא לכך שחיובי המס שלו שגויים.

מצב זה מוגדר כמצב של ביצוע עבירת מס טכנית, כלומר כזאת שבוודאות אין בצידה כוונה פלילית. במצב כזה ידרשו הרשויות את תיקון המצב על ידי הגשת מסמכים מסודרים ותקינים בגינם ניתן ייה לבצע את חישוב המס בצורה מדוויקת וכמובן בסוף ההליך תשלום מסודר של המס הנדרש.

 

עבירת מס מהותית

מהצד השני של המתרס בהיבט הזה קיימות עבירות מס מהותיות שהחוק רואה אותם באופן חמור בשל המחשבה והכוונה של המבצע את העבירות להתחמק מתשלום מס בזמן אמת. עבירות מסוג זה מקבלות יחס אחר וקשה יותר בשל ההקשר של עבירות אלו לעבירות פליליות אשר הסנקציות בגינם קשות ביותר.

העבירות הללו שמדובר בהן על מיסוי פלילי בהקשר של עבירות מס כוללות ברוב המקרים מוטיב של כוונה פלילית של מבצע העבירה וכל זאת על מנת להצליח להתחמק מתשלום המס נדרש ממנו בעקבות רווחיו. סוגי העבירות אשר יש בהם להיחשב חיובי מס פלילים נוגעות לכלל עבירות המס השונות, החל מדיווחי שקר דרך זיוף מסמכים או העלמת הכנסות.

עבירות אלו בשל ההקשר הפלילי שלהם במידה ויגיעו לידיעת הרשויות, יגיעו לכדי הגשת כתבי אישום פליליים בהובלת הפרקליטות ויכולות להיגרר לכדי עונשים כבדים של עד 7 שנות מאסר וקנסות בסכומים גבוהים ולא פחות חשוב מכך רישום פלילי שיכול למנוע אפשרות לעסוק בנושאים פיננסים בעתיד. אדם אשר עולה נגדו החשד כי הוא עבר עבירת מס לא יוכל להתכחש לעובדה שהוא חייב הגנה מפני חיובי מס פליליים.

 

סוגי סנקציות

עבירות חיובי מס פלילים הם כר נרחב לפעולות של רשויות המס השונות על מנת להרתיע את אלו המתכננים לבצע מהלכים לא חוקיים. החוק מתיר לרשויות המס לפעול במספר דרכים בכדי להילחם בתופעה עוד בטרם הושגה הרשעה בתיק. עצם החשד יכול להביא לשורת פעולות שהמשמעות שלהם היא פגיעה אנושה במי שמנס לתמרן את תשלומי המס שלו.

במצב זה לא יוכל אותו נאשם להתמודד ללא ייצוג משפטי מקצועי ומיומן, אצלנו במשרד עורכי הדין משה קריסי אנו מלווים לאורך השנים מקרים רבים במאבק מול רשויות המס לטובת לקוחותינו.

  • הטלת סנקציות כלפי נישום חשוד עוד בטרם התברר כי הוא אכן אשם ושפרטי הברור עדיין לא הושלמו, זהו הליך קיצוני, שבית המשפט לא תמיד מקבל, אך קיים בארסנל הפעולות.
  • בסעיף 194 לפקודת מס ההכנסה וסעיף 112 לפקודת המע"מ ניתן לדרוש מס גביה גבוהה יותר בצורה קיצונית עוד בשלב ניהול החשדות.
  • רשות המיסים רשאית להטיל עיקולים ולדרוש צו איסור יציאה מהארץ.

 

כל המקרים הללו דורשים התערבות מיידית של עורכי דין על מנת להתמודד עם הסיטואציה.

 

חשיבות ההגנה על לקוחות

התמודדות של נאשם עם רשויות המס בבית המשפט או בכל ערכאה אחרת שיש בה לקבוע גורלו של אדם או של עסקיו יש בה חובה מקצועית להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום המיסוי ויש לו הכלים המתאימים לצאת לקרב הגנה על פעולותיו של הנישום העומד לדין. בכדי להסביר את אופן הפעולה ואת הסיבות לה מתחייבת הקמתו של מנגנון הגנה על לקוחות מפני חיובי מס פליליים.

משרד עורכי הדין משה קריסי מתמחה בליווי וייצוג נאשמים בעבירות מס מכל סוג שהוא, משרדנו מתמחה בייצוג וליווי בכל שלב ומול הגורמים השונים, בין עם אלו רשויות המס או דיונים והצגת טיעונים בבית המשפט, האדם הבודד סביר לא יוכל להתמודד עם התביעה בכוחות עצמו ובמידה ויחליט לוותר על הייצוג המשפטי, ייתכן וישלם מחיר כבד.

השימוש בעורכי דין בהגנה על נאשמים בחיובי מס פליליים יכולה להיות ההבדל בין מאסר וקנס גבוהה, ובין קנס צנוע והיתר להמשיך לעבוד בתחום.

עבירת מס הי שם כולל לשלל פעולות במכוון או שמכוונה תחילה שמטרתן או התוצאה שלהן היא תשלום מס מופחת או במקרה אחר, הימנעות מוחלטת מתשלום מס. עבירת מס יכולה להיות גם בתום לב ואם יוכח שכך יהיה, העונש היושט על מבצע העבירה לא יהיה כבד, אם בכלל יינתן עונש.

עבירת מס מהותית היא עבירה שיש בה כוונה פלילית ברורה שמטרתה היא תשלום פחות מס בעבור רווחים שהצליח אדם לאסוף ולהקים במהלך חייו. עבירת המס הזאת היא עבירה פלילית עם סנקציות בגינה.

משרד הכלכלה באמצעות רשות המיסים רשאים להטיל על אדם עונשים כלכליים לא מבוטלים אשר יש בהן לפגוע במבצע העבירה בדרכים שונות.

ההגנה המשפטית במקרה זה היא מתבקשת, אדם סביר לא יוכל להגן על עצמו בסיטואציה שכזאת.