Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

תשלום כופר בעבירות מס

מדי שנה בשנה, השכיחות של עבירות מס בישראל הולכת וגדלה. עם זאת, הרבה ממעלימי המס בארץ מבינים בסופו של דבר שעשו עבירה, ולכן פונים לאופציה של תשלום כופר בעבירות מס כדי לנסות ולתקן את המעוות ללא הליך פלילי.

 

תשלום כופר בעבירות מס כחלופה להליכים פליליים

אף שהעלמת מיסים מהווה עבירה על החוק שיכולה להסתכם בתשלום קנס גבוה ואפילו בעונשי מאסר ועבודות שירות, תשלום כופר בעבירות מס מתאפשר במקרים מסוימים כחלופה לנקיטת צעדים פליליים כנגד נישומים שלא שילמו את מיסיהם כחוק ו/או חרגו מהוראות ניהול הספרים החלות עליהם. הגורם שמוסמך לאשר זאת, הינו ועדת הכופר שפועלת מטעמה של רשות המסים.

 

למי מיוחסות עבירות מס?

עבירות מס הן עבירות שבדרך כלל מיוחסות לעובדים עצמאיים אשר נאלצים להתמודד בעצמם מול רשויות המיסוי ובכלל זה – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי וכיוצא באלו. בעלי עסקים מבצעים לעיתים עבירות מול רשויות המס הללו ביודעין, אך לעיתים הדבר מתרחש גם בשוגג.

הרבה יותר קל לטעות כאשר מתמודדים באופן עצמאי עם רשויות החוק, ומבצעים טעויות שהן לוגיסטיות ובירוקרטיות. בנוסף, הרבה יותר קל לבצע עבירות כאשר התשלום הוא מול לקוחות וספקים קטנים, דבר שהוא כמעט בלתי אפשרי בחברות גדולות.

עבירות מס עשויות להתרחש גם מול המכס, כעבירות על חוק מס קנייה או עבירות במיסוי מקרקעין. כך או כך, מדובר בעבירות שמצריכות טיפול משפטי זהיר. בהרבה מקרים תשלום כופר לרשויות המס מהווה חלופה לנקיטת סנקציות פליליות חמורות כנגד הנישום ולכן מדובר בפתרון שיש מקום לשקול לחיוב.

תשלום כופר בעבירות מס
תשלום כופר בעבירות מס

מהו תשלום כופר מס?

תשלום כופר בעבירות מס הוא אופציה שמוצעת לנישומים שעברו עבירות במס הכנסה, במע"מ או מול רשות מיסוי אחרת. פתרון זה מאפשר לעברייני מס בישראל, לשלם סכום כספי ידוע בתמורה לוויתור על הליך פלילי שעשוי להיפתח כנגדם ולהוביל לעונשים כבדים יותר כמו חיוב בקנסות כספיים כבדים במיוחד או עונשי מאסר בפועל.

תשלום כופר מהווה פתרון יעיל מאוד למי שמעוניין להימנע מהליך משפטי ארוך ומורכב עם סיכוי להרשעה בעבירות מיסוי. זאת הודות לעובדה שתשלום הכופר מייתר את הגשתו של כתב אישום פלילי כנגד נאשמים בעבירות מס לסוגיהן.

 

האם תשלום כופר בעבירות מס אפשרי לכל נישום?

חשוב לציין שחלופת הכופר ניתנת על ידי רשויות המיסים תחת קריטריונים מאוד מסוימים. כלומר, יש הרבה מקרים בהם אנשים שביצעו עבירות מיסוי לא יוכלו לשלם כופר, ויהיו חייבים להתמודד עם ההשלכות הפליליות של מעשיהם. המטרה של המדינה היא להשיג את הכספים, אך גם להשיג הרתעה ולנסות למנוע מאנשים לבצע עבירות מס מלכתחילה. בכל מקרה, יש כמה מסלולי תשלום כופר המתאימים לסיטואציות שונות.

 

מה חשוב לעשות כשרוצים לשלם כופר מס כחלופה להליך פלילי?

אנשים רבים חוששים מהגשת כתב אישום כנגדם ומעדיפים לבצע תשלום כופר בעבירות מס. אם ההחלטה גמלה בליבכם, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לשכור את שירותיו של עורך דין מיסים איכותי שילווה אתכם לאורך הדרך.

ברגע שיוצאים לדרך לטובת הסדרת הנושא, עו"ד מיסים טוב ילווה אתכם בהתנהלות הלוגיסטית והבירוקרטית מול רשויות המס על מנת לייעל ולקצר תהליכים. חשוב מאוד לעבוד עם עורכי דין לענייני מיסוי הבקיאים בהליך תשלום הכופר בעבירות מס ובעלי קשרים ענפים ברשות המיסים, כדי שיוכלו לקדם את עניינכם בצורה הטובה ביותר.

מה חשוב לעשות כשרוצים לשלם כופר מס כחלופה להליך פלילי?

 

מתי ואיך משלמים כופר מס בפועל?

את תשלום הכופר לא ניתן לבצע לאחר הגשת כתב אישום, שכן מדובר באבסורד, ובאדם שכבר נתפס והחל נגדו תהליך פלילי. עם זאת, ניתן להגיש את הבקשה ולקוות שהוועדה תאפשר לשלם את תשלום הכופר כחלק מההליך הפלילי.

אם וכאשר נעזרים בשירותיו של עורך דין לענייני מיסוי בתחילת הדרך, ניתן להגיש את הבקשה עוד לפני תחילת החקירה. אם הבקשה מוגשת במהלך החקירה ולפני הגשת כתב האישום, זה תלוי מאוד ביכולת של עורך הדין לכוון את התהליך לחלופת הכופר ולהסדיר את התשלום שלו בזמן.

 

כיצד אפשר לזרז את הליך תשלום כופר המס?

עוד לפני תשלום הכופר, חשוב מאוד להסדיר את נושא תשלום המס, ולהתחיל לשלם אותו ללא קשר לחוב. כך, יהיה קל יותר לרשות המיסים להבין את התהליך שעובר החייב, ולסייע לו להסדיר את ענייניו בצורה מסודרת. בתור חייב, חשוב מאוד לשתף פעולה, לגבות את הכל במסמכים וזה כלל לא משנה אם עבירות המס נעשו בשוגג או ביודעין.

המטרה היא לכפר על המעשה, לשלם את הקנס, ולהקפיד להתנהל מול רשות המיסים כחוק. עבור בעלי עסקים, למשל, ייעוץ שוטף של עורך דין מיסים הוא חיוני להבטיח שלא יחרגו בשנית מהוראות ניהול ספרים ותקנות המיסוי החלות עליהם.

כיצד אפשר לזרז את הליך תשלום כופר המס?

 

מהם השיקולים שבאים לידי ביטוי באישור או פסילה של כופר מס?

יש כמה שיקולים שבאים לידי ביטוי כאשר הוועדה מאשרת או פוסלת את תשלום הכופר:

  1. חומרת העבירה
  2. גודל הקנס
  3. שיקולי הרתעה
  4. התנהלות שוטפת של החייב
  5. מצב משפחתי ובריאותי
  6. סיכויי הרשעה

 

עורך דין לענייני מיסוי ייקח את כל המשתנים הללו בחשבון ויבחר בדרך הפעולה האידיאלית שתסייע למיוצגיו.

 

לסיכום: איפה אפשר למצוא עורכי דין לענייני מיסוי המתמחים בתשלום כופר מס?

משרד עו"ד מיסים משה קריסי סייע לנישומים רבים בהתמודדותם מול חשדות לביצוע עבירות מס כמו גם במניעת הליכים פליליים על ידי תשלום כופר בעבירות מס. נשמח לייעץ גם לכם בנושא זה ובכל עניין אחר הקשור בהתנהלות חוקית ובטוחה מול שלטונות המס, תוך מיצוי זכויותיכם. למידע נוסף על תשלום כופר בעבירות מיסוי – צרו קשר עם משרדנו בהקדם.