Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

קיבלתי טלפון ממס הכנסה מרכז מודיעין – מה זה בד"כ אומר?

מרבית האזרחים והעסקים בישראל משלמים מיסים כחוק. יחד עם זאת, על פי הערכות של מומחים, כמעט רבע מהפעילות העסקית בישראל איננו מנוטר ואיננו מדווח. היות ואזרחים רבים אינם יודעים כיצד להתנהל אל מול רשויות המס, אחת השאלות שבהן אנשים רבים פונים למשרדנו היא: "קיבלתי טלפון ממס הכנסה מרכז מודיעין – מה זה בד"כ אומר?" בשורות הבאות נענה על שאלה חשובה זו לצד שאלות נוספות הנוגעות לאפשרויות הפעולה במצב כזה והדרכים שבהן אפשר למנוע את השיחה הבאה.

 

הרגע הזה שבו אתם מקבלים טלפון ממחלקת מודיעין ברשות המסים

הרגע הזה שבו אתם מקבלים טלפון ממחלקת המודיעין ברשות המיסים עשוי להיות מטלטל, מפחיד ומלחיץ. עם זאת, הסתייעות בבעל מקצוע מיומן עשויה בהחלט להפיג את החששות ולהפחית את הלחצים. במרבית המקרים, אפשר בהחלט להסביר את החריגות והן עשויות להיות תוצאה של רישום חסר, או בקשה של מס הכנסה להבהרה.

לדוגמא – מי שקיבל הון עצמי מההורים לרכישת הבית, וההורים יצרו את ההון הזה באמצעות משכנתא הפוכה על נכס קיים. ואולם במקרים שבהם ההסברים מורכבים יותר, חשוב להסתייע בבעל מקצוע.

 

רשויות המס וניטור הפעילות העסקית

כאמור, על פי ההערכות, כרבע מכלכלת ישראל מתבצע מתחת לרדאר ואיננו מדווח כלל ועיקר. האמצעים הטכנולוגיים המשופרים מאפשרים למס הכנסה היום, יותר מתמיד, להתחקות אחרי אנשים פרטיים או בעל עסקים, שאינם מדווחים על ההכנסה שלהם.

זרימת הנתונים ממסדי נתונים רבים, יחד אם האפשרויות של שלטונות המס להתחקות אחרי פעילות באמצעים אחרים, מאפשרת למי שמתמחים בנושא ליצור תמונה מדויקת למדי של התנהלות כספית של כל אדם. כשיורדים לעומק הנושא, החקירה יכולה להציף את ההתנהלות של מאן דהוא, בין אם מדובר באדם פרטי או בעל עסק, במלואה.

קיבלתי טלפון ממס הכנסה מרכז מודיעין - מה זה בדכ אומר
קיבלתי טלפון ממס הכנסה מרכז מודיעין – מה זה בדכ אומר

מה בודק מס הכנסה מול בעלי עסקים?

להלן הנושאים העיקריים שבוחן מס הכנסה לגבי התנהלותם של בעלי עסקים בישראל:

  • בדיקת הוצאה אל מול הכנסה: נכון להיום, רשויות המס יכולות בקלות לעקוב אחרי חשבוניות. אם עסק כל שהוא הוציא חשבונית לעסק אחר, אכל היא לא נרשמה בו, עלולות להתעורר שאלות, לחילופין, אם עסק רושם חשבונית על מנת להתקזז בתשלומי המע"מ, אבל לא נמצאה חשבונית מקבילה אצל העסק שלכאורה מסר אותה, גם כאן יכולות להתעורר שאלות.
  • הוצאות אל מול הכנסות: אם ההוצאות של עסק מסוים גבוהות משמעותית מההכנסות שלו, במוקדם או במאוחר מס הכנסה יכול לעלות על זה ולתהות על המקורות הכספיים.
  • עסקאות שלא באות לידי ביטוי בספרים: מצד אחד החשבוניות שהעסק קבל או מוציא רבות, אבל מצד שני הפעילות העסקית שלו דלה. במקרה כזה, בעל העסק יידרש בהחלט להסברים.
  • מקורות המימון של נכס: בשנים האחרונות נדרש כל מי שרוכש נכס, להצהיר על המקורות הכספיים של ההון העצמי שלו. הון עצמי גבוה ללא מקורות כספיים ידועים, מהווה בהחלט סיבה מוצדקת לטלפון, שידרוש הסברים מהרוכש.

 

חקירת מס עקב חשש לקיום עסק לא מדווח

אחת הבעיות של רשויות המס בישראל, היא המעקב אחרי עסקים לא מדווחים. אחת הדוגמאות הבולטות לעסקים כאלה, היא השכרת כמה דירות על ידי בעלי נכסים, תוך הימנעות מדיווח הן לשלטונות מס הכנסה והן למע"מ על העסקים הללו.

על פי החוק, מי שמשכיר נכסים בסכום שעולה על 5,196 ₪ לחודש, נכון לשנת 2022, חייב לדווח כדין על ההכנסות. אם למרכז המודיעין של מס הכנסה יש חשש סביר לקיומו של עסק לא מדווח, הטלפון ממס הכנסה יגיע, קרוב לוודאי, מהר מאוד.

בחקירה, יידרשו בעלי הנכסים להציג מסמכים שונים. בין השאר הם יידרשו להציג דפי חשבון, קבלות על נכסים שרכשו ובאופן כללי מסמכים המעידים על ההתנהלות הכלכלית, כולל מקורות הכנסה וכל ההוצאות.

אם ההוצאות עולות באופן משמעותי על ההכנסות, ואם אין לנחקרים הסבר משכנע לגבי מקור ההכנסות, כי אז עלולים להינקט כנגדם אמצעים. מכאן שהצגת המסמכים חייבת להיעשות בצורה מסודרת ולכלול כל מסמך שיאפשר למס הכנסה להבין טוב יותר את ההתנהלות הכספית.

חקירת מס עקב חשש לקיום עסק לא מדווח

 

חקירה במס הכנסה בעקבות חשד להכנסות לא מדווחות

לעיתים, שלטונות המס חושדים בכל שיש לנישום הכנסות לא מדווחות, שזה בעצם סוג נוסף של חשד לקיום עסק שלא כדין. חשד לקיומן של הכנסות לא מדווחות יכול להתעורר במקרים הבאים:

  • ההוצאות של הנחקר גבוהות משמעותית מההכנסות שלו, אבל הדבר לא בא לידי ביטוי בחשבון הבנק.
  • קיימים דיווחים על פעילות עסקית או הכנסות לא מדווחות, מצד גורם שלישי. למשל – מי שקיבל שיעור פרטי מאדם, אבל לא קיבל קבלה תמורת התשלום.
  • הוצאות נלוות גבוהות, הכנסות נמוכות: לדוגמא – רופא שיניים הרוכש חומרי הרדמה, חומרי חיטוי ומוצרים נוספים שכולם נדרשים לטיפולים, אבל ההכנסות המדווחות שלו נמוכות. לחילופין, הוצאות על חומרי גלם גבוהות ביחס להכנסות של מסעדה. נכון להיום, ניתן לבצע חישוב כללי אמין למדיי של הוצאות עבור הכנסות. צירוף נתונים עדכניים יכול להשלים את התמונה ולאפשר לשלטונות המס לעלות על העלמות מס.

 

לסיכום

אם קיבלתם טלפון ממס הכנסה מרכז מודיעין בגין חקירה על הכנסות לא מדווחות, זה הזמן ליצור קשר עם משרד עו"ד מיסים משה קריסי. משרדנו מספק מזה כ- 20 שנים ייצוג אפקטיבי לחשודים ונאשמים בעבירות מס. נשמח לעמוד גם לרשותכם ולסייע לכם להתמודד עם המצב בצורה היעילה והטובה ביותר.

לתיאום שיחת ייעוץ דיסקרטית עם עורך דין קריסי – לחצו כאן!