Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

עבירות מס של שכירים

הרוב המוחלט של העובדים בישראל הם שכירים בחברות שונות. מרבית האנשים מעדיפים לא לפתוח עסקים פרטיים, ולחיות על הנוחות של המשכורת שנכנסת מדי חודש. בתוך כך, שכירים למעשה כמעט ולא מתעסקים עם נושא המיסוי והמעסיק שלהם עושה זאת עבורם. עם זאת, עבירות מס של שכירים עדיין מתבצעות ומבצעיהן יכולים להסתבך בהליכים פליליים שעלולים להוביל לעונשים חמורים מאוד.

 

עבירות מס של שכירים בישראל – עד כמה זה שכיח?

מרבית העובדים השכירים בישראל כמעט ולא מתעסקים בענייני מיסוי, משום שרובם אינם נדרשים לכך בשגרה. יתר על כן, מרבית האזרחים הם ממילא לא אנשים שמחפשים דרכים לתמרן את רשויות המס בצורה כזו או אחרת, אלא בעיקר למצות את זכויותיהם כחוק. יחד עם זאת, ישנם שכירים שבכל זאת מחפשים דרכים להפחית את תשלומי המיסים השוטפים שלהם על ידי ביצוע מניפולציות ופעולות שנועדו להסתיר מקורות הכנסה מרשויות המס.

 

דוגמאות נפוצות לעבירות מס של שכירים בישראל

בין הדוגמאות הקלאסיות לעבירות מס של שכירים בישראל, קיים הנוהג של מסירת כתובת מגורים פיקטיבית לרשויות המס, אי דיווח על מכירת נכסים, אי דיווח על פעולות כלכליות בחול, או הסתרה של הכנסות שוטפות מתשלומי שכירות. גם הימנעות מדיווח על פעולות המבוצעות מחשבונות בנק בחו"ל מתבצעת בידי שכירים מעת לעת לצורך הימנעות מתשלומי מס הכנסה או מיסים אחרים.

עבירות מס של שכירים
עבירות מס של שכירים

מדוע שכירים מוסרים לעיתים כתובת פיקטיבית למקום עבודתם?

ידוע כי תשלום המס בארץ הוא שונה ממקום למקום ולכן, יש אנשים שמנסים למסור כתובת פיקטיבית וליהנות מהטבות השמורות לתושבים באזורים מסוימים, תוך ניסיון לייצר לעצמם חיסכון כספי מצטבר לאורך שנות עבודתם. כך למשל, אנשים שמשפחתם גרה בפריפריה, והם מתגוררים בשכירות ועובדים במרכז הארץ, לא ימהרו לשנות את כתובת המגורים שלהם, כדי לקבל את ההטבות. עם זאת, מדובר בעבירה על החוק, ויש להסדיר את הנושא במהרה.

 

מה המשמעות של קבלת שכר דירה ו/או מכירה של נכס עבור שכיר?

ישנם הרבה שכירים שקיבלו דירות ונכסים בירושה, וכתוצאה מכך, הם מקבלים גם שכר דירה באופן שוטף מהשוכרים שלהם. ישנם אנשים שמסתירים את קבלת שכר הדירה, ו/או מקבלים את השכר במזומן ו"בשחור", על מנת שלא לשלם את המס הנדרש. בנוסף, יש גם אנשים שבוחרים למכור את הנכסים שקיבלו בירושה, ולא לשלם מס שבח על פי חוק.

 

מדוע שכירים בוחרים לבצע השקעות ופעולות בנקאיות בחו"ל?

דרך נוספת בה שכירים מנסים להעלים מס לעיתים, היא באמצעות פעולות בנקאיות בחו"ל. לרשויות קשה יותר לפקח על השקעות בחו"ל וגם על פתיחת חשבונות בנק בחו"ל. אנשים רבים מנצלים זאת כדי לרכוש קרקעות ונדל"ן, לשפץ מבנים וגם להשקיע במניות זרות. כך הם מנסים לייצר רווח גדול במיוחד, מבלי לדווח לרשויות המס בארץ. מדובר בעבירה חמורה מאוד שגם היא יכולה להסתיים עם סנקציות משמעותיות מאוד לנישום.

 

מהן ההשלכות הפוטנציאליות של הרשעה בעבירות מס של שכירים?

אף על פי שלא כל עבירת מס בהכרח מובילה לעונשי מאסר בפועל, הרשעה בביצוע עבירת מס של שכיר, בהחלט עשויה להוביל להטלת עונשים חמורים כדוגמת חיוב בקנסות גבוהים. זאת בנוסף להשלכות הנלוות לצורך במתן עדות בחקירות מס וחקירות פליליות, הכרוכות באובדן זמן רב ושעות עבודה המיתרגמים גם לאובדן הכנסות.

בנוסף לכך, חשוב לזכור גם את המשמעות הפוטנציאלית של הגשת כתב אישום כנגד שכיר שנאשם בעבירת מס, שעלולה להביא לפגיעה במוניטין המקצועי והאישי של אותו אדם – עד כדי אובדן מקום עבודתו ופגיעה של ממש בפרנסתו.

מהן ההשלכות הפוטנציאליות של הרשעה בעבירות מס של שכירים?

 

הדרך הנכונה להתמודד עם חשד לעבירות מס של שכירים

כדי להתמודד עם העבירות הללו, יצרו ברשויות המס שני מסלולים כחלופה להליך פלילי:
המסלול הראשון הוא מסלול גילוי מרצון, אשר נעשה באופן אנונימי ומטרתו להסדיר את החוב. המסלול השני הוא מסלול תשלום כופר, בו החייב משלם מס גדול כדי להימנע מהליך פלילי. בשני המקרים, חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין מיסים טוב כדי להגיע להסדר אידיאלי ולהימנע מפגיעה לא מכוונת בזכויותיכם.

 

מה תפקידו של עו"ד מיסים בנושא עבירת מס של שכירים?

תפקידו של עורך דין לענייני מיסוי היא לסייע לאנשים להגיע להסדר מול רשויות המס. יש שכירים שלא מודעים כלל לעבירות המיסוי שהם מבצעים, בעוד שמנגד – יש גם לא מעט עובדים שכירים אשר מבצעים מניפולציות אמיתיות ביודעין מול רשויות המס.

בכל אחד מן המקרים הנ"ל, ישנה משמעות לפנייה לשירותיו של עורך דין מס הכנסה, שילווה אתכם בתהליך ויסייע בהכוונה מקדימה, בהגשת המסמכים ובהתנהלות זהירה ובטוחה מול רשות המיסים, על מנת לקדם את התהליך עבורכם.

עורך דין מס שלו קשרים במקומות הנכונים, יכול להתגלות כנכס אמיתי לשכירים לא רק בהקשר לחשדות לביצוע עבירות מס – אלא גם כגורם מייעץ בנושא של תכנון מס בביצוע עסקאות ופעולות שונות, באופן שייצר חיסכון כספי משמעותי בכלים חוקיים.

מה תפקידו של עו"ד מיסים בנושא עבירת מס של שכירים?

 

לסיכום

אם נחשדתם או זומנתם לחקירה בגין עבירות מס של שכירים, חשוב להקדים תרופה למכה ולפנות למשרד עורך דין מומלץ לענייני מיסים. מאחר וכל מקרה הוא שונה ולכל פעולה שנוקטים במסגרת הליך החקירה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת, פנייה לייעוץ משפטי אישי היא קריטית כבר בתחילת ההליכים.

משרד עו"ד משה קריסי סייע זה מכבר לעובדים שכירים רבים להתמודד עם הליכי חקירה ברשות המסים באופן שייתר את הצורך בהליכים פליליים וישיב את חייהם למסלולם התקין. נשמח לפעול כך גם למענכם. לייעוץ מס לשכירים – פנו למשרד עורך דין משה קריסי בטלפון: 077-805-1829.