Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בניווט מחלוקות מס וליטיגציה

שני דברים בטוחים בחיים אמרו פעם, מיסים ומוות. אם זאת גם גביית המיסים יכולה לפעמים להוות מקור לטעויות שונות. לנו עומדת הזכות לדרוש את המגיע לנו, אך תביעה כנגד רשויות המס היא קשה רק בשל העובדה של הידע הנדרש, לכן ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בניווט מחלוקות מס וליטיגציה הם כורך המציאות בתביעות בנושא, ללא עזרה מקצועית, אתם עלולים ללכת לאיבוד.

 

מהי מחלוקת מס?

מיסים כולם צריכים לשלם, זה ברור. אולם בעוד שישנם מיסים שאין עליהם וויכוח או דיון, למשל מע"מ, כל קניה או מכיר מחויבת להוסיף לעסקה עוד 17% מערכה כמיסים שהמדינה גובה. אולם מה קורה כאשר שיעור גבית המס איננו ברור, כאשר המדינה קובעת תעריפי מס שונים בענפי מסחר שונים שבהם קשה לעיתים להציב נתונים ברורים ומובהקים אשר יוכלו להיות הבסיס לחישוב המס.

למשל מס שבח, יכולה המדינה לקבוע סכום מסוים של שיעור מס על בסיס מסד נתונים מסוים, אולם יכול הנישום לטעון שמסד הנתונים הינו שגוי וחישוב המס נעשה בצורה שגויה, בנקודה זאת יצטרכו לרוב הצדדים להתייצב מול גורם שלישי שיחליט. זוהי למעשה מחלוקת מס. במקרה כזה יאלצו הצדדים להיפגש בבית המשפט ועל כן חייב אדם העומד בפני סיטואציה שכזאת, להיעזר בשירותי ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בניווט מחלוקות מס וליטיגציה.

ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בניווט מחלוקות מס וליטיגציה
ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בניווט מחלוקות מס וליטיגציה

מהי ליטיגציה?

ליטיגציה הינה מונח משפטי המגיע מהמקורות של השפה העברית. משמעותה של המילה היא התדיינות. כלומר יוצרת דיון. בעולמות המשפט מקובל להתייחס אל הליטיגציה בחלק מענפי המשפט ובראשם המשפט הפלילי והמשפט המסחרי.

הליטיגציה וסדר ההופעה בבית המשפט, בשלב שבו מציג עורך דין את טיעוניו ולמעשה פורש בפני בית המשפט את הקו המשפטי והטיעונים שלו בעד כסניגור או כקטגור, אף מוסדרים בחוקים ותקנות המעצבים את הופעת עורך הדין בבית המשפט. חוק הסדר הפלילי משנת 1982 ולאחריו תקנות סדר הדין האזרחי משנת 2018. הליטיגציה הינה רלוונטית בתיקים אשר מגיעים לדיונים בבית המשפט ויש להציג בהם קו טענות מסודר וברור.

בשל העובדה שבתי המשפט מנסים בשל העומס להימנע מדיונים ארוכים, ופונים לבקשות של הגשת תצהירים בכתב, מקומה של הליטיגציה קצת נפקד מבתי המשפט בשנים האחרונות. אנחנו במשרד עו"ד משה קריסי מתמחים בליווי תיקים בהתדיינות בבתי המשפט על ידי צוות מיומן ומקצועי הפורס את טענותיו באופן סדור בבית המשפט.

 

חשיבותה של הליטיגציה במחלוקות המס

קביעת שיעורי מס הם עניין מורכב, הרעיון של קביעת פרמטרים נוקשים ואחידים כמנגנוני גבייה הם לא פעם קרקע פורה לעיוותים ואי עשיית צדק בתחומי המיסוי. השילוב של מצב זה עם קו בירוקרטי נוקשה מצד אחד ומעורבותם של סכומי כסף גדולים, מחייבים את הנישומים לעמוד על זכותם ולעיתים קרובות יש צורך בערעור על החלטת פקידי השומה באירועי גביית מיסים.

אם זאת הצורך העולה מתוך סיטואציות אלו הוא של רמת מקצועיות גבוהה הנדרשת בעת הצגת הטענות המשפטיות הבאות לסתור את שומת המס. הצורך שבו עומד הנישום וצריך להציג את טענותיו ומדוע הן סותרות את קביעת המדינה ( רשות המיסים במקרה זה ) היא מורכבת ודורשת ידע מקצועי רב המורכב מהבנה בשני ענפם שונים לחלוטין.

  1. עולם המיסוי – הבנה של העולם והפרקטיקום המקובל בו תוך הכרת סעיפי המיסוי השונים.
  2. עולם המשפט – האופן שבו מוצג המקרה ונפרס בבית המשפט על מנת להוכיח טענה מסוימת.

 

משרד עורכי הדין משה קריסי מספק את השילוב המקצועי הנדרש שבין שני העולמות על מנת לאפשר ללקוחותינו את הצורך שלהם ב ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בניווט מחלוקות מס וליטיגציה.

 

הליטיגציה כאומנות מקצועית

תחום הליטיגציה בעולם המשפט ובתוך כך בענפי המשפט העוסקים במיסוי ובעיקר במחלוקות העולות מתוך תחום זה ( שהרי אם לא הייתה מחלוקת, לא הייתה עילה לדיון משפטי ) הם סוג של מיומנות משפטית אשר הולכת ונשחקת בשל סיבות שמייד נפרט, ובשל כך עורכי דין רבים לוקים בה בחסר, אם זאת בסיטואציות של מחלוקות מס יש את הצורך לעיתים קרובות להוכיח טענה באופן מדויק על ידי הובלת הדיון באמצעות טיעונים שונים ההולכים ובונים את הטיעון המרכזי שיהיה הטיעון שיכריע את הכף, כלומר ישפיע על תוצאות הליטיגציה במחלוקת המס.

ההבדל בין ייצוג משפטי לליטיגציה – עורכי הדין בישראל לאורך שנים נטו להתייחס אל הליטיגציה כענף נוסף בעולם המשפט אותו מבצעים כבדרך אגב כחלק מהייעוץ המשפטי המוענק ללקוחות. אולם בשנים האחרונות חל היפוך מגמה מובהק בנושא זה והתמחות של עורכי דין בעולם הליטיגציה שב וחוזר וניתן לראות משרדים המציעים אנשי מקצוע מיוחדים לתחום זה.

אצלנו במשרד עורכי הדין משה קריסי אנו מציעים את שירותי הליטיגציה ברמת מקצוענות גבוהה ביותר.

בעיית העומס על בתי המשפט – העומס הנוצר על בתי המשפט בשנים האחרונות, הביא להפחתה משמעותית של השימוש בליטיגציה המשפטית. הצורך של בתי המשפט לקצר תהליכים ולהפחית מהעומס, יצרו סיטואציה שבה דיונים רבים בוטלו והצדדים נדרשו להגיש תצהירים המסדירים ומסבירים את טענות הצדדים לבית המשפט.

מצב זה עיקר מתוכן את הצורך בדיון ובהצגת טיעונים מוסדרים בבית המשפט, לכן פנו פחות לעורכי הדין המתמחים בייצוג וליווי משפטי בעולמות המס תוך שימוש בליטיגציה.

 

חשיבות היעוץ והייצוג המשפטי

עולם המיסוי הינו עולם מורכב הבנוי מחוקים שרבים מהם ישנים מאד ובנוסף נוספות אליהם תקנות רבות לאורך השנים, נדרשת התמצאות רבה בפרטים והבנה עמוקה של החיים עצמם בעולמות המיסוי השונים, ואין דין מיסוי מקרקעין לדוגמא על מיסוי סחורות מסוגים שונים או מיסוי עסקים באשר הם, לכל אחד מהם עולם שלם של תקנות והסדרים.

לכן היעץ המשפטי הינו בעל משמעות עצומה ללווי נכון ומקצועי בעולמות המיסוי, בטח ובטח כאשר נרצה להגיש ערער או הסתייגות מקביעה זאת או אחרת. לכן היכולת של עורך הדין לקיים ליטיגציה משפטית איכותית על מחלוקות מס היא מצרך מתבקש.

מחלוקות מס נובעות לרוב מפרשנות שונה לאותו החוק, כלומר האם העובדות שבגינן נתבע הנישום לשלם עולות בקנה אחד עם המצב בשטח, רשויות המס יכולות לטעון לכך שפלוני חייב בסכום מסויים, אך הוא יציג את טיעוניו כך שהעובדות יוצגו בצורה שונה.

הליטיגציה היא למעשה סך כל הטענות שאתם רוצים לטעון בפני בית המשפט, אך הן ארוזות במבנה תוכן משפטי סדור המקיף את כל הטענות והטיעונים העומדים לזכותכם לכדי עמדה קוהרנטית בבית המשפט.

היכולת של עורך הדין להגיש לבית המשפט את מכלול הטיעונים העומדים לרשותו לכלל כתב תביעה משפטי מסודר המציג את טענות המבקשים לזכות בתיקוני חישוב מס היא יכולת הגובלת לעיתים במקצוענות ממש. אצלנו במשרד עורכי הדין משה קריסי, נגיש עבורכם את מגוון הטענות ונייצג את לקוחותינו בצורה המקצועית כפי שאנו עושים זאת כבר שנם רבות.

תצהיר משפטי הוא מסמך המוגש לבית המשפט השוטח את הטענות, אך הוא נעדר רגש ותיקונים הנאמרים על ידי אדם, לעומת הגשת הטיעון באופן חי ואמיתי על ידי עורך דין המציג את טענותיו הסדורות בברור.