Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

הייתי בחו"ל יותר מ- 5 שנים, יש לי זכויות מול רשות המיסים?

ישראלים רבים מחליטים בשנים האחרונות לצאת לשהייה בחו"ל לתקופה מוגדרת, או בוחרים לחזור ארצה לאחר כמה שנים של מגורים מעבר לים – בנסיבות כאלו ואחרות. לא מעט אנשים מחליטים לעלות חזרה לישראל לאחר שהות בת 5 שנים בחו"ל, גם אם נסעו לרילוקיישן מוגדר, וככאלו, יש להם הטבות והקלות שונות הזמינות עבורם בישראל על פי חוק.

החזרה של אותם תושבים חוזרים היא מבורכת בעיני המדינה, ולכן יש גם הטבות מיסוי כאלו ואחרות. יחד עם זאת, להטבות הללו נלווים תנאי סף והגבלות שונות שחשוב להכיר.

 

הרציונל במתן הטבות מס לתושבים חוזרים

אנשים שחוזרים ארצה לאחר 5 שנים הם לרוב אנשים שהצליחו בחו"ל. לרוב, אנשים שנכשלים, חוזרים ארצה בתוך שנה או שנתיים, אך לאחר 5 שנים, סביר להניח שאנשים חוזרים מטעמי געגוע, ולא מתוך לחץ לייצר הכנסה קרוב לבית. המדינה מעודדת את אותם אנשים לחזור, מתוך הבנה שהם ככל הנראה יהיו טובים לכלכלה וכחלק מזכות השיבה שלהם. העידוד הזה כולל הטבות מיסוי שצריך לדעת כיצד לממש במלואן.

 

אילו הטבות מיסוי מעמידה מדינת ישראל לרשותם של תושבים חוזרים?

ההקלות לאותם אנשים שהיו מחוץ לארץ במשך יותר מ- 5 שנים, נוגעות בעיקר להכנסות ולנכסים שלהם שרכשו בחו"ל, לאחר שיצאו מהארץ. כלומר, אם הנכסים נרכשו בעודם בארץ, ואז באו לידי שימוש בחו"ל, אזי שההטבות לא יחולקו. ראשית כל, ההכנסות הפאסיביות המתקבלות מאותם הנכסים תהיינה פטורות מתשלום מסים למשך 5 שנים.

כלומר, שכר דירה והכנסות נוספות במקרים של עסקים, יהיו פטורים ממס לחלוטין. זהו נתון שרלוונטי בעיקר למשכירי דירות ולעסקים שמצליחים להניב רווח ללא נוכחות או פעילות פיזית של הבעלים, שחזר בינתיים ארצה.

הייתי בחו"ל יותר מ- 5 שנים, יש לי זכויות מול רשות המיסים?
הייתי בחו"ל יותר מ- 5 שנים, יש לי זכויות מול רשות המיסים?

מדוע הטבות המיסוי טובות למדינה ולתושב כאחד?

החזרה ארצה מהווה דרבון למכור את אותו נכס בחו"ל, שכן רווחי ההון ממכירתם של אותם הנכסים, יהיו פטורים מתשלום מס במשך עשר שנים. כלומר, המדינה מעודדת את התושבים למכור את העסקים שלהם וההכנסות שלהם בחו"ל, ולבוא להרוויח אותם בארץ.

עם זאת, ההטבה הזו תקפה רק אם הנכס אינו מקנה זכות לבעליו, במישרין או בעקיפין, לנכס שהיה מצוי בישראל. גם הכנסות המגיעות מדיבידנדים שונים ומני"ע, יהיו פטורות ממכס למשך 5 שנים. באופן כללי, המדינה מנסה להקל כמה שיותר את החזרה של אותם אנשים ארצה, אך מספקת להם שעון חול על מנת להעביר את העסקים שלהם לישראל.

 

מי זכאי להטבות מיסוי לאחר 5 שנים בחו"ל?

אנשים אשר זכאים לאותן הטבות אלו אנשים שחדל להיות תושבי ישראל לאחר 1.1.2009 והיו תושבי חוץ 6 שנים לפחות. עם זאת, אותם אנשים יצטרכו למלא דוחות מס שנתיים על מנת לקבל את ההטבה ובנוסף, רצוי שיתייעצו עם אנשי מקצוע על מנת לבחור במסלול המיסוי הטוב ביותר עבורם.

לתושבים חוזרים ולעולים חדשים יש מגוון רחב של אפשרויות של מיסוי והתמודדות עם הנכסים והכספים שלהם. תמיד טוב להתייעץ עם יועצי מס טובים כדי לקבל את ההכוונה שתשאיר ביד שלכם יותר כסף נטו.

 

חשיבות הליווי של עורך דין לענייני מיסוי עבור תושבים חוזרים?

סיוע מעורך דין מס המתמחה בתחום, הוא נכס אמיתי עבור כל מי שחוזר ארצה לאחר יותר מ- 5 שנים בניכר. יש שוני בין אותם אנשים לבין אנשים שחיו יותר מ- 10 שנים בחו"ל ולכן, ההטבות הן שונות ומורכבות יותר. כל אדם מגיע עם סטטוס ייחודי לו שמורכב מהתקופה שבילה בחו"ל, לבין הנכסים שלו והמטרות שלו בארץ.

יש אנשים שחוזרים ארצה ומתכננים כבר רילוקיישן נוסף. לכן, זה קריטי להתייעץ עם יועץ מס טוב שיודע לכוון את הלקוחות שלו אל עבר המטרה – שהיא מיקסום הרווחים בהתאם למצב הקיים.

חשיבות הליווי של עורך דין לענייני מיסוי עבור תושבים חוזרים?

 

מה צריך לעשות תושב חוזר על מנת למקסם את זכאותו להטבות המס?

תושב שחוזר ארצה לאחר 5 שנים צריך לבצע כמה פעולות באופן מיידי כדי להיות מוכן להתמודדות עם רשות המיסים במטרה למקסם את ההטבות שיוכל לממש מול רשות המסים:

  • לאגד את מכלול המסמכים הרלוונטיים
  • לעשות סדר בנכסים המניבים שלו
  • לפנות לעורך דין מיסים טוב בישראל על מנת שיסייע לו למקסם את הקלות המס שלו
  • לנהל את ההיבטים הלוגיסטיים הקשורים בניצול הטבות המיסוי באופן רשמי ומסודר

 

לסיכום: במי ניתן להיעזר בנושאי מיסוי לתושבים חוזרים?

עו"ד מיסים משה קריסי מלווה תושבים חוזרים ועולים חדשים כאחד, בהתנהלותם מול שלטונות המס במדינת ישראל, מזה יותר משני עשורים. הייצוג המשפטי המוענק מטעם משרד עו"ד קריסי, סייע למשפחות רבות ששבו לארץ במימוש מיטבי של זכויותיהם  המיסויות מול רשויות המס של ישראל כמו גם בביצוע תכנון מס יעיל להפחתת נטל המיסים למינימום האפשרי.

נשמח לעזור גם לכם להתאקלם מחדש בקלות, באמצעות ייעוץ משפטי מותאם אישית שייקל על ההסתגלות. לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד קריסי ללא התחייבות – לחצו כאן!