Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

חשבון בנק בחו״ל

הסיטואציה הגלובלית כיום מאפשרת אפשרויות שלא היו קיימות בעבר. וכך גם אם פתיחת חשבון בנק בחו"ל. אולם הדבר לא מתאים לכל אחד וכדאי לעשות זאת במידה ומרכז העסקים שלכם עובר למדינה אחרת. בכל מקרה מומלץ ורצוי להיעזר בשירותי אנשי מקצוע ועורכי דין מומחי מיסוי לפני ביצוע הפעולות.

 

פתיחת חשבון בנק במדינה זרה

יהיו הנסיבות אשר יהיו, פתיחת חשבון בנק במדינה זרה הפך לנושא מדובר, מבוקש ובעל דרישה בקרב הציבור הישראלי לאחרונה. המניעים שבגינם מבקשים ישראלים רבים לחפש אפיק פיננסי נוסף שיוכל לשמור על הכסף שלהם וגם לייצר השקעות מושפעים ממצב של חוסר וודאות פוליטית ואי ודאות פיננסית בשווקי העולם ובכלכלה הגלובלית. בשל כך מבקשים אנשים להרחיב את סל ההשקעות שלהם ופונים לאפיקים פיננסים גם מעבר לים. בשל העובדות הללו משקיעים ויזמים ישראלים מראים סימני פתיחות גדולים להרחיב את האופק הכלכלי שלהם ופונים להשקעות מחוץ לישראל, מה שמביא אותם ברוב המקרים לפתוח חשבון בנק במדינת היעד.

החוק הישראלי לא נשאר מאחור והגדיר את החוק הישראלי המטפל בחשבונות בנק במדינות זרות. ראשית, החוק הישראלי מתיר לכל אחד להחזיק חשבון בנק בחו"ל, אם זאת החוק מחייב את בעלי החשבונות להעביר לרשות המיסים דיווחים שוטפים לרשויות בארץ ובתוכן רשות המיסים על סך ההכנסות וסכומי הכסף העוברים לחשבון וזאת על ידי רשת של כללים היוצרים מעין הגנה על התהליך. הדיווח על כלל סכומי הכסף וההכנסות הנמצאים באותם חשבונות במדינות זרות היא מחויבת בחוק. הימנעות מדיווח משמעותו למעשה היא עבירה על פקודת המיסים שכידוע יכולה להביא גם להשלכות במישור הפלילי.

 

סיבות לפתיחת חשבון בנק בחו"ל

בעידן הגלובלי של היום נראה כי המשמעות של המקום בו נמצא הכסף היא שולית, אולם העובדה שרבים כל כך מבקשים לפתוח חשבונות בבנקים זרים מוכיחים שיש בכך צורך. אך נשאלת השאלה, מתי בכלל צריך לפתוח חשבון שכזה? מהן הסיבות שבגינם אנשים פותחים חשבונות כאלו ?

  • צרכי עבודה – חשבונות בבנקים זרים מיועדים קודם כל עבור אלו שעובדים במדינות זרות.
  • שמירת סודיות – שמירת סודיות היא אלמנט חשוב עבור לא מעט אנשים. כיום בעידן שבו יש התערבות של ממשלות בנושאים פיננסים וסודיות, ישנן מדינות המעניקות תנאי סודיות קפדניים יותר. בוודאי ביחס לישראל, דוגמת הונג קונג וסינגפור.
  • השקעות – לעיתים קרובות ענף ההשקעות משתלם יותר בבנקים זרים וכן מציעים אפשרויות שלעיתים חסומות בפני הבנקים בישראל.
  • עמלות – במקרים רבים מאד העמלות המשולמות בבנקים זרים נמוכים בהרבה מאלו שבבנקים בישראל.
  • פעילות במטבעות זרים – הבנקים הזרים מאפשרים באופן טבעי אפשרויות רבות יותר של מסחר ופעולות שונות במטבעות זרים.

קשה מאד לאפיין את הקהל שפותח חשבונות בנק בחו"ל ולכן המאפיינים הם משתנים עבור כל אחד ואחד.

 

מהם החובות של פתיחת חשבון בנק בחו"ל?

במידה ואתם מחזיקים חשבון בנק במדינה זרה, או שאתם מתכננים לפתוח אחד שכזה רצוי שתהיו מעודכנים לגבי החובות ודרישות הדיווח אשר חלים על מחזיקי חשבונות שכאלו. זאת מכיוון שבמידה ולא תעשו כן, אתם חשופים לכך שתואשמו בעבירות מס שונות ובהן הלבנת הון ועוד. בדיוק לשם כך נציג לכם כעת מספר עקרונות עיקריים שיש לפעול על פיהם בעת פתיחת חשבון בנק בחו"ל.

  • העברת סכומי כסף מחשבונות בישראל לחשבונות במדינות זרים לא חל עליהם מיסוי.
  • העברת סכום כסף העולה על חצי מיליון ₪ מחייבת את בעלי החשבון להגיש דו"ח שנתי למשרדי מס הכנסה בשנה שבה בוצעה ההעברה, ובשנה שלאחריה.
  • חשבון במדינה זרה השייך למשפחה וצבר ביתרה הכוללת שלו סכום העולה על 2,020,000 ₪ מחויב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה.
  • סך הרווחים אשר נצברו בגין השקעות בחו"ל דוגמת רווחים מהשקעות בבורסה או ניירות ערך, יחויבו במס בגובה 25% בגין מס רווחי הון.
  • התשלום עבור רווחים אלו יתבצע פעמיים בשנה בחודשים ינואר ויולי על מחצית השנה שחלפה.
  • בכדי למנוע הלבנת הון במדינות שונות, נדרשים מי שמעוניינים להעביר סכומי כסף להצהיר על מקורו של הכסף כולל אישור הבנק בישראל שהכסף הגיע אליו כדין.
  • גם בכיוון ההפוך, בנקים ישראלים ידרשו לדעת מהו מקור הכסף שחוזר אליהם מחשבונות בנק זרים.
  • אי דיווח, או דיווח לקוי הם עבירה פלילית בהתאם לפקודת מס הכנסה וההשלכות בהתאם.

 

כמה פרטים חשובים שכדאי לדעת

מדינת ישראל מנסה להדביק את הקצב של העולם העסקי ולא תמיד זה מסתדר, אם זאת יש עוד כמה סוגיות שעולות וכדאי להיות מודעים אליהם.

 

אני מחזיק חשבון בנק בחו"ל, מה עושים?

לא כל חשבון במדינה זרה מחייב דיווח לארץ, אלא רק מי שמחזיקים חשבונות אשר היתרה בהם מגיעה לסכום של 1.8 מיליון ₪ ( הסכום יכול להשתנות מעת לעת) אם זאת במידה והכסף בחשבון מניב רווחי שוק הון, יש חובת דיווח עליו ותשלום מס בישראל.

 

במידה והבנק הזר גובה ממני מס במקור, האם אני מחוייב לשלם גם בארץ?

במידה והבנק במדינה הזרה גובה ממכם מיסים שונים בגין ההכנסות שאתם מפיקים מהכסף שלכם, חלה עליכם החובה לדווח על כך גם בישראל. במקרה כזה הסכום ששילמתם במדינת היעד לא יחשב לכם בישראל, אך תאלצו להגיע להסדר תשלום גם אם רשויות המס בישראל.

מה עושים במקרה ולא ניתן להציג אישורים לגבי מקור הכסף בחשבון בסכום העולה על חובת הדיווח ?

במקרה שבו אדם מחזיק חשבון שערכו עולה על 1.8 מיליון ₪ והוא לא דיווח עליו לרשות המיסים, יש צורך מידי להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום המיסים לצורך הכשרת הסכום החריג. זאת מכיוון שבמידה ורשות המיסים תבחין בפעילות החריגה הזאת בעל החשבון עלול להיות בבעיה, שסביר להניח תיגרר להליך משפטי סבוך. במקרים אלו אפשר להיעזר בהסדרים שמציעה לעיתים רשות המיסים על מנת לאפשר למי שחורג להסדיר את ענייניו בצורה חלקה וללא הליכים פלילים.

 

ליווי ויעוץ מקצועי

פתיחת חשבון בנק במדינה זרה והעברת סכומי כסף להשקעות אשר יניבו רווחים מהם ייהנה בעל החשבון בישראל הם עניין מורכב ומסובך. לכן מומלץ מאד לפני שמבצעים צעד נמהר לפנות למומחים בתחום שיוכלו לייעץ ולהוביל את התהליך באופן מסודר וחוקי גם בעת העברת הכספים אל המדינה הזרה וגם כאשר הם חוזרים לארץ. משרד עורכי הדין שלנו מציע ליווי ואנשי מקצוע מעולים בתחומם בנושאי מיסוי. לא תשאירו לעצמכם פתח לנפילה כואבת בזמן שאתם מתמודדים עם עולם חדש במדינות שונות.

 

שאלות נפוצות

כן. אין הגבלה על פתיחת חשבון כל אחד יכול לעשות זאת, אבל רצוי שתהיה סיבה הגיונית לפעולה.

לא. חשוב להבין אין יתרון לחשבון בחו"ל אם אתם לא פועלים שם בעצמכם. חשבון במדינה זרה מתאים למי שעסקיו מתנהלים בה.

כן בהחלט. כל סכום שחוזר לארץ מחייב דיווח. באופן כללי כל מעבר של כסף בין בנקים ממדינות שונות מצריך אישורים לגבי מקור הכסף האם כל סכום רווח חייב בדיווח ? כן רווחים שנעשים במדינה זרה וחוזרים לישראל דורשים דיווח לרשויות המס.

חשבון בנק בחו״ל