Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

הבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים

עלייה לישראל או חזרה אליה לאחר תקופה ארוכה בחו"ל הן החלטות מרגשות ומלאות אתגרים, הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית. אחד ההיבטים החשובים שיש לקחת בחשבון בתהליך זה, הוא נושא המיסוי. מאמר זה נכתב לטובת הבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים, ובו נספק לכם סקירה מקיפה של ההטבות וההקלות במס הניתנות לתושבים במעמדכם, כדי לסייע להם להתאקלם.

 

החשיבות של הבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים

אחד ההיבטים החשובים שיש לקחת בחשבון במסגרת עלייה לישראל או שיבה אליה לאחר תקופת מגורים במדינה זרה, הוא נושא המיסוי. הבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים, חיונית כדי להימנע מטעויות יקרות מול רשות המיסים הישראלית כמו גם מול רשות המיסים במדינת המקור. לכן מרגע שנתקבלה ההחלטה לעבור לישראל, חיוני להתייעץ בהקדם עם עורך דין מיסים המתמחה בתחום של מיסוי בין לאומי.

 

לאילו גורמים מקצועיים ניתן לפנות לצורך הבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים?

בין אם אתם מתכננים לעלות ארצה או לחזור לארץ בקרוב, שבתם זה מכבר, או שעליתם לישראל לאחרונה, חשוב שתדעו כי ישנם גורמים מקצועיים שונים שיכולים לעזור לכם להבין את השלכות המס הכרוכות במעבר:

  1. רואי חשבון: רואי חשבון רבים בארץ מתמחים במיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים. הם יכולים לסייע לכם בהבנת החוקים והתקנות הרלוונטיים, לתכנן את ענייני המס שלכם בצורה מיטבית ולדווח לרשויות המס באופן מדויק.
  2. יועצי מס: יועצי מס מוסמכים גם יכולים לספק לכם ייעוץ מקצועי בנוגע למיסוי. לחלקם עשוי להיות ידע נרחב יותר בתחום מסוים, כמו מיסוי בינלאומי.
  3. עורכי דין לענייני מיסוי: במקרים מורכבים, ייתכן שתרצו להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה במיסוי בין לאומי. עורך דין יכול לייצג אתכם מול רשויות המס ולנהל הליכים משפטיים במקרה הצורך.
  4. ארגונים ממשלתיים: רשות המסים בישראל מפעילה אתר אינטרנט ובו מידע רב בנוגע למיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים. ניתן גם לפנות למוקד רשות המסים לקבלת ייעוץ טלפוני. משרד העלייה והקליטה מציע אף הוא סיוע לעולים חדשים בנושאים הקשורים למיסוי.

 

אילו נושאים יש לקחת בחשבון בהקשרי מיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים בישראל?

להלן כמה נושאים נוספים שיש לקחת בחשבון, במידה ואתם עולים חדשים בארץ או תושבים חוזרים:

  • דיווח על הכנסות מחוץ לישראל: עולים חדשים ותושבים חוזרים חייבים לדווח לרשויות המס בישראל על כל הכנסותיהם, גם אם הן מקורן מחוץ לישראל.
  • מיסוי כפול: במקרים מסוימים, ייתכן שעולים חדשים ותושבים חוזרים יהיו חייבים לשלם מס הן בישראל והן במדינה בה התגוררו לפני עלייתם או חזרתם. ניתן להימנע מכפל מס באמצעות אמנות למניעת כפל מס שנחתמו בין ישראל לבין מדינות אחרות. עו"ד מיסים יוכל לכוון אתכם ולייעץ לכם בנושא זה.
  • הצהרת תושבות: חשוב להצהיר על תושבותכם באופן רשמי לרשויות המס בישראל, שכן הצהרה זו תשפיע על אופן מיסוי הכנסותיכם.

בקצרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיסים המתמחה במיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים.

 

עולים חדשים או תושבים חוזרים בישראל? הטיפים הבאים יסייעו לכם להימנע מטעויות יקרות

להלן מספר טיפים להתנהלות נכונה מול רשויות המס בארץ, שחיוני ליישם על מנת להימנע מסנקציות כמו קנסות וריביות:

  1. שמרו את כל המסמכים הרלוונטיים: חשוב לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים להכנסותיכם, הן בישראל והן מחוץ לישראל. מסמכים אלה עשויים להיות נחוצים לכם לצורך דיווח לרשויות המס.
  2. היו מודעים לחוקים ולתקנות בארץ: חשוב להיות מודעים לחוקים ולתקנות הנוגעים למיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים. ניתן למצוא מידע נוסף באתר רשות המסים ובאתר משרד העלייה והקליטה.
  3. השתמשו בשירותי ייעוץ מקצועי: ייעוץ מקצועי של עו"ד מיסים מנוסה יכול לסייע לכם להבין את זכויותיכם וחובותיכם המיסוייות על פי נתוניכם האישיים ולהימנע מתשלום מס עודף.

בסיכום הדברים, עלייה לישראל או חזרה אליה הן הזדמנות נהדרת להתחלה חדשה. בתהליך זה, זכרו כי הבנה נכונה של השלכות המס יכולה לחסוך לכם כסף רב ולסייע לכם להשתלב בצורה חלקה יותר בחברה הישראלית. אולם חשוב לזכור: כל מקרה הוא אינדיבידואלי ויש להתייעץ עם גורם מקצועי מוסמך על מנת לקבל ייעוץ מותאם אישית. בכל מקרה, מומלץ להתחיל בתהליך התכנון המס עוד לפני עלייתכם או חזרתכם לישראל ולא לחכות לרגע האחרון.

 

מהן הטבות המס המגיעות לעולים חדשים בישראל?

ישנם כמה סוגים של הטבות מס לעולים חדשים במדינת ישראל, לרבות:

  • פטור ממס על הכנסות מחוץ לישראל: עולים חדשים זכאים לפטור ממס על הכנסותיהם ממקורות מחוץ לישראל למשך 10 שנים. משמעות הדבר היא שהם לא צריכים לשלם מס בישראל על הכנסותיהם מעבודה, השקעות או כל מקור אחר שאינו בישראל.
  • זיכוי מס: עולים חדשים זכאים לנקודות זיכוי נוספות במס מעבר לאלו המגיעות לתושבי ישראל האחרים. זיכוי זה מקטין את סכום המס שהם צריכים לשלם.
  • הקלות נוספות: עולים חדשים זכאים גם לקבלת פטור ממס על רווחי הון ממכירת דירה שנרכשה מחוץ לישראל, תוך 10 שנים מהעלייה לארץ.

 

מהן הטבות המס המגיעות לתושבים חוזרים בישראל?

תושבים חוזרים במדינת ישראל, עשויים להיות זכאים לקבלת כמה סוגי הטבות מס, כדלקמן:

  • פטור ממס על הכנסות מחוץ לישראל: תושבים חוזרים "ותיקים" (שחיו בחו"ל 10 שנים לפחות) זכאים לפטור ממס על הכנסותיהם ממקורות מחוץ לישראל למשך 10 שנים. תושבים חוזרים "רגילים" (שחיו בחו"ל 6 שנים לפחות) זכאים לפטור ממס זה למשך 5 שנים.
  • הקלות נוספות: תושבים חוזרים זכאים להקלות נוספות במסגרת חוק עידוד השקעות הון, כגון פטור ממס על רווחי הון ממכירת דירה שנרכשה מחוץ לישראל תוך 10 שנים מהחזרה לישראל.

ההטבות המפורטות לעיל הן כלליות ויש לבחון כל מקרה לגופו. לכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד מיסים, רואה חשבון או יועץ מס מומחה בתחום המיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים.

 

לסיכום – זקוקים להבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים? אתם במקום הנכון!

במאמר זה סיפקנו לכם סקירה כללית של ההטבות וההקלות במס הניתנות לעולים חדשים ותושבים חוזרים. אולם כאמור, מדובר במידע כללי ויש להתייעץ עם גורם מקצועי מוסמך על מנת לקבל ייעוץ מותאם אישית.

משרד עו"ד מיסים משה קריסי מתמחה במיסוי בינלאומי ומיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים. אנו מציעים שירותי ייעוץ וליווי מקצועיים לאורך כל התהליך, החל מתכנון מס מקדים ועד לייצוג מול רשויות המס.

זקוקים לסיוע אישי בהבנת השלכות המס על עולים חדשים ותושבים חוזרים? אל תהססו לפנות אלינו. נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם ליהנות מנחיתה רכה בארץ.