Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

זימון לבירור במס הכנסה

זימון לבירור במשרדי מס הכנסה הוא אירוע מלחיץ, ולא בכדי. האפשרות שעכשיו כל הקרביים הפיננסים שלכם יוצגו על שולחן ויסרקו במסרקות ברזל היא אכן מאיימת. אם זאת התנהגות שקולה, הקפדה על מספר כללים ונהלים יכולים להפוך את הבירור למאיים פחות. בכל מקרה הדבר החשוב והמקצועי ביותר שאפשר לעשות, הוא פניה לעורך דין מומחה שייצג אתכם.

מהו זימון לבירור?

לרשות המיסים כרשות חוקרת יש סמכות לזמן כל מי שנחשד על ידה כמי שעובר על חוקי המיסוי בישראל לבירור הנערך במשרדי רשות המיסים. ואכן הרשות נעזרת בסמכות הזאת שלה ומזמנת אנשים במספרים ההולכים וגדלים אל משרדי הרשות על מנת לחקור אותם או לגבות את עדותם בתיקי חקירה המתנהלים על ידה. במקרים רבים הזימון מתרחש עקב חשדות שיש לבדוק בעבירות של הלבנת הון והעלמת מס. ישנם מקרים בהם הזימון לבירור במשרדי הרשות הוא חלק מהליך קטן ממצאים שעלו בבדיקות שגרתיות, וישנם מקרים בהם הזימון לבירור במס הכנסה הוא למעשה חלק מחקירה רחבת היקף שמתנהלת זה זמן מה בעקבות ממצאים המעלים חשד לביצוע עבירות מס.

 

 מה יכול לקרות במשרדי מס הכנסה ?

זימון לברור במשרדי מס הכנסה יכול בקלות להיחשב כאחת החוויות הפחות נעימות ומלחיצות שיכול אדם לעבור. מי שנקלע לסיטואציה מבין שהוא בבעיה שיש בעטיה לגרום להשלכות לא פשוטות. מרגע שהגעתם לברור החוקרים ינסו למעשה להוציא מכם איזו שהיא הודעה ולעיתים פועלים בהפעלת לחצים לא פשוטים מסוגים שונים על מנת להשיג את מבוקשם. במצבים אלו עלול כל אחד למעוד בלשונו, בטח אדם שאינו מורגל בביקור בחדרי חקירות.

 

הוזמנתם לברור, מה חשוב לדעת ?

רשות המיסים כזרוע האחראית על גביית המיסים במדינה מפעילה מאמצים רבים על מנת לטפל ולחסל תופעות כגון העלמת מס, או כל עבירה אחרת, אם זאת היקף העבירות בישראל הוא רחב מאד, בשל כך עושה הרשות מאמצים אדירים ופעילויות אכיפה מאומצות המביאות גם לכדי קיום חקירות גלויות וסמויות כנגד נישומים המאותרים כבעייתיים ברשות המיסים.

במידה ואתם מוצאים את עצמכם מעורבים בחקירה של רשויות המס, דעו לכם זוהי חקירה פלילית לכל דבר.

זימון לברור לא מגיע סתם כך. אם זומנתם לברור, מישהו עלה על הפעילות שלכם והיא זוהתה ככזאת שיש בה כשלים או פערים גדולים שקשה להסביר בדוחות שהוגשו למס הכנסה. במקרה הזה יש סמכות לרשות המיסים לפתוח בחקירה שיתכן ותהיה סמויה, אולם מרגע שיש זימונים לברור, החקירה הופכת גלויה והחשודים מוצאים עצמם בסיטואציה שונה. חקירת רשות המיסים היא חלק אינטגרלי ממערכת אכיפת החוק בישראל ואת ממצאי החקירה אם ימצא בהם חומר ראוי, יעבירו לפרקליטות לטובת הגשת כתבי אישום. הפרקליטות תוכל לאחר בחינת הראיות להכריז על הגשת כתב אישום.

 

המהלך של חקירה במס הכנסה

אדם אשר יגיע לחקירה, או ברור במשרדי מס הכנסה, ישאל לרוב כדבר ראשון האם הוא מודע לסיבת הגעתו לחדר החקירות. המשך התהליך הוא שישאלו שאלות ויוצגו ממצאים וראיות שנאספו במהלך החקירה, עליהם יתבקש המוזמן להשיב. חשוב מאד להבין שמטרת החוקר היא לאסוף חומרים מרשיעים וראיות על מנת לבסס את חומר החקירה, בשל כך עלול החוקר לנהוג בתרגילי חקירה שונים, כולל מסירת מידע שיקרי על מנת לקדם את עיקרי החקירה.

במהלך כל הזימון לברור יקשו החוקרים על הנישום בשאלות וטענות מסוגים שונים, במידה ויש לכם את האפשרות להגיע לברור עם עורך דין מס הכנסה הרי שזוהי סיטואציה שיכולה לשפר מאד את מצבכם. חקירת מס הכנסה מסתיימות רק לאחר בחינת כלל הראיות, לכן בהחלט ייתכן ואדם יוזמן לבירור נוסף בעניינו להמשך הברור והחקירה.

 

כיצד להתנהל בחקירה ?

במידה וזומנתם לברור במשרדי מס הכנסה, אל תקלו בכך ראש, כל מילה שתאמרו, כל הנהון של הגוף יוכל להתפרש בצורה שלא התכוונתם. לכן חשוב להקפיד על מספר פעולות שיש להקפיד עליהן כאשר אתם נקלעים לברור במשרדי רשות המיסים.

  • ההנחה הרווחת לרוב היא שהגרסה הראשונית של נחקר היא הקרובה ביותר לאמת, בשל כך התייעצות עם עורך דין בטרם ההתייצבות לברור היא בעלת משמעות עצומה, במשרדנו נהיה זמינים בכל שעה לטיפול בלקוחותינו, הניסיון והידע הם כלי רב משמעות במקרים שכאלו.
  • הכל מצולם ומוקלט. קחו זאת בחשבון, גם כאשר החוקרים מבצעים לעיתים מניפולציות ויוצאים מהחדר.
  • אם אינכם בטוחים במשהו, אמרו אינני זוכר, השתדלו לא להרחיב בפרטים, ענו רק על מה ששאלו אתכם בקצרה ככל האפשר.
  • תירוצים לא יעזרו לכם להלבין את מעשיכם, אל תשתמשו בתירוצים.
  • כל ברור או חקירה מנוהלות באופן שיש רישום מדויק של הדברים עליו תדרשו לחתום בסוף, למרות הלחץ והעומס הנפשי, בקשו לקרא את הפרוטוקול לפני שאתם חותמים.
  • ייתכן מאד ובמהלך הבירור במשרדי הרשות יוצע לכם הסדר פשרה או תשלום כופר, שמשמעותו תשלום קנס שיביא לסגירת התיק, ם אתם מעוניינים בכך, ציינו זאת מוקדם ככל האפשר.
  • שקול היטב את התשובות. כל מילה שתאמר יכולה להיות המילה המיותרת שתפליל אותך לעיתים גם אם לא עשיתם מעשה בכוונה תחילה.
  • החוקרים או המובילים את השיח בבירור, אינם חברים שלך גם אם הם מנסים לייצר מצב שכזה, הזהר מכך, מסור רק תשובות תמציתיות לשאלות.
  • אם מוצגות בפניך עובדות הקשורות לחומרים שאינם בהישג ידך, הסבר כי תוכל להשיב רק לאחר שתבדוק ותערוך ברור לאחר סיום הבירור.
  • החוקרים לעיתים יבקשו לחזור על שאלות בווריאציות שונות, אם כך הדבר הסבירו בנועם שכבר עניתם על שאלה זאת.
  • בתחומי המיסוי נהוג להיעזר באנשי מקצוע כגון יועצי מס, אם גם אתה עושה כן, הסבר לחוקרם שאין לך את המידע והם צריכים לפנות לאנשי המקצוע.

 

פנו מייד לעורך דין

התנהלות מול חקירות או ברורים של רשות המיסים הינה מלחיצה ביותר. המשמעות של תיק ברשות המיסים יכולה להגיע אף למאסר במקרה של הרשעה. לכן יש משמעות עצומה לפנייה לשימוש בשירותים המקצועיים של עורך דין המומחה לדיני מיסוי. ולו מפני העובדה שאף אדם סביר שמערכת המיסוי היא לא עבודתו לא יוכל להכיר את המערכת. במשרדנו תמצאו מומחים מהשורה הראשונה בליווי, יעוץ וייצוג לקוחות בנבכי רשות המיסים. עורכי הדין ייעצו לכם כיצד ומה לומר בזימון הראשוני וכמובן ילוו אתכם בשלב מאוחר יותר אם תידרשו בבית המשפט. משרדנו יכול להיות ההבדל המשמעותי שלכם בין סגירת תיק באופן סולידי או בקנס סביר לבין הסתבכות שיש לה התחלה אך לא תמיד ברור מה יהיה הסוף שלה. צור קשר עם עו"ד משה קריסי מומחה לדיני מיסוי.

 

שאלות נפוצות

במידה ונתוני הדיווח שלכם במס הכנסה נראים כחריגים ויש חוסר התאמה בין הכנסות לבין רמת החיים וההוצאות, אתם עלולים לקבל זימון על מנת להבהיר את המצב.

לרשות המיסים סמכויות חוקיות לבצע חקירות, חיפושים וההגשת המלצות לפרקליטות על הגשת כתבי אישום במקרה של חשד סביר לעבירות מיסים.

כן בהחלט. עבירות מיסים הן עבירות פליליות. במידה ובעקבות הבירור יוחלט על פתיחת חקירה שתוביל לכתב אישום, אזי יפתח לכם תיק פלילי.

ראשית שימרו על קור רוח, שנית אל תנדבו מידע, והחשוב מכל צרו קשר עם עורך דין שילווה אתכם.