Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

קיבלתי טופס 5329/5328 ממס הכנסה, מה זה אומר ולמה אסור להתעלם?

גביית תשלום מס היא אחד מאבני היסוד של כל מדינה באשר היא, ורשויות המיסים עושים מאמץ גדול כדי לזהות אי סדרים בתשלומי מיסים אצל אזרחים, שכירים ועצמאים כאחד. לרשות המיסים יש הרבה כוח, והיא משתמשת בהרבה מאוד אמצעים כדי לגבות את הסכומים המגיעים לה. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להזהיר אדם לגבי תשלום מיסים באופן תקין היא שליחת טופס 5329/5328 בדואר. מדובר בטופס שנשלח לאנשים שבסבירות גבוהה, לא משלמים את המס שהם צריכים לשלם, בין אם ביודעין ובין אם בשוגג. 

 

למי נשלח טופס 5239/5238?

טופס 5329/5328 צריך להדליק נורות אדומות לכל משלם מיסים. טופס זה נשלח לאנשים שברשות המיסים מזהים שברשותם הרבה מאוד נכסים, או שהם חיים ברמת חיים גבוהה, אך תשלום המיסים שלהם, לא תואם זאת. זה יכול לקרות אצל הרבה מאוד אנשים, ובמיוחד אנשים שיש להם הרבה דירות.

הנושא בתשלום מיסים על שכר דירה הוא מעט מסובך, מפני שיש סכום תקרה לפטור על תשלום מיסים. עם זאת, קשה לעקוב על כמה אנשים דורשים כשכר דירה, ולכן, יש קושי לוודא שהם משלמים את כל הסכום. כאשר ברשות המיסים מזהים איזושהי אי התאמה, הם שולחים את המכתב כדי לוודא שאנשים מסדרים את ענייניהם מול רשות המיסים.

 

מדוע אסור להתעלם מטופס 5329/5328 המגיע בדואר?

מטופס 5329/5328 אסור להתעלם, מפני שהסכנה היא גדולה. ברור שהוא יכול להזהיר אנשים שכבר מבצעים עבירות, אך הוא יכול גם להעיר אנשים תמימים, שעוברים על החוק שלא ביודעין.

כך למשל, לא חסרות דוגמאות של אנשים שעברו את תקרת הפטור ממס על שכר דירה והיו צריכים לשלם בדיעבד הרבה כסף, אך ניצלו מהליך פלילי. כמובן שהעונש על עבירות מס יכול להיות גם מאסר, ולכן, חשוב מאוד להתייחס ברצינות לקבלת טופס 5329/5328, ואף לפנות לאנשי מקצוע לקבלת עזרה.

קיבלתי טופס 5329 ממס הכנסה, מה זה אומר ולמה אסור להתעלם?
קיבלתי טופס 5329/5328 ממס הכנסה, מה זה אומר ולמה אסור להתעלם?

מדוע חשוב לפנות לעורך דין מיסים עם קבלת טופס 5329/5328?

עורכי דין העוסקים בענייני מיסוי, יודעים כיצד להתמודד עם טפסי 5329/5328 בצורה הטובה ביותר. הם ידעו להסתכל על כל מקרה באופן ספציפי ולנסות להגיע לעסקה הטובה ביותר מבחינת הלקוחות שלהם.

ישנם מקרים בהם ברשויות המיסים ויתרו על הליך פלילי בגלל תמימות של מבצע העבירה, בשל גילו, או בשל העובדה שהראה נכונות לשלם את החוב שנוצר בשוגג. אנשים שביצעו העלמות בסכומים גדולים יותר או שהעלימו מס בזדון, גם כן צריכים להצטייד בעורכי דין לקראת ההליך אשר מצפה להם.

 

מה צריך לעשות כאשר מקבלים טופס 5329/5328 בדואר?

להלן הפעולות שיש לבצע כאשר מקבלים בדואר טופס 5329/5328:

  • פנייה לעורך דין המתמחה בענייני מיסים לבירור הנושא בהקדם
  • תשלום החוב, אם יש כזה, לרשות המיסים
  • ניסיון הגעה להסכם מקל במקרה שהחוב נוצר בשוגג בהתאם לסיטואציה
  • אם הסכומים הם גדולים ו/או שהחוב נוצר בזדון, הכנה להליך פלילי בבית משפט

 

מדוע חשוב להיות עם היד על הדופק בענייני מיסוי?

אנשים צריכים להיות ערניים בכל הנוגע לתשלום המיסים שלהם. אנשים אשר מתחילים לצבור נכסים, או עצמאים שעובדים במקצועות מועדים לפורענות, כמו ספרים פרטיים, קבלנים וכו', הם אנשים שצריכים להיזהר יותר מכולם.

קל מאוד להגיע למצב בו לא משלמים מיסים בצורה נכונה, וזה בהחלט יכול להיגרם בשוגג. עולם המיסים הוא עולם מורכב עם הרבה מאוד אלמנטים, וקל לא לשים לב לדינמיקה שלו, ולהיקלע לצרה שלא בכוונה.

לכן, חשוב להיות עם היד על הדופק ואף רצוי לעבוד עם אנשי מקצוע איכותיים שיעזרו לכם בבירוקרטיה הכלכלית שלכם, אם אינכם שוחים בחומר.

מדוע חשוב להיות עם היד על הדופק בענייני מיסוי?

 

מדוע חשוב להיות אקטיביים וגלויים מול רשות המיסים?

קבלת טופס 5329/5328 יגלה לכם שאתם תחת הרדאר של רשות המיסים. במקרים כאלו, חלק מהאנשים מגישים בקשה לכופר מס או לגילוי מרצון, אך זה כבר מאוחר מדי.

יש אנשים שמתחרטים על המעשה, חוששים, או מסוכסכים עם גורם כזה או אחר, שיכול להלשין עליהם למס הכנסה. לכן, חשוב מאוד ליזום, לברר את הנושא ולקחת עורך דין מס הכנסה מתאים, כדי להימנע מהליך פלילי או מתשלום קנס גבוה שחוצה משמעותית את גובה המס עצמו.

 

לסיכום

אם קיבלתם טופס 5329/5328 ממס הכנסה, זה הזמן לפנות למשרד עורך דין מיסים משה קריסי. מזה כ- 20 שנים, משרדנו מעניק שירותי ייצוג משפטי איכותי מול רשויות המס ליחידים ותאגידים כאחד.נשמח לסייע גם לכם בהתמודדות מיטבית עם המצב המאתגר אליו נקלעתם תוך שמירה מירבית על זכויותיכם והאינטרסים שלכם.

מעוניינים לקבוע שיחת ייעוץ דיסקרטית עם עו"ד משה קריסי? לחצו כאן!