Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

טופס ממחלקת מודיעין רשות המיסים

חקירה של רשויות המס היא עניין שרצוי להימנע ממנו. אם זאת רשות המיסים פועלת ככל יכולתה להילחם בפשיעת מיסוי לסוגיה ולכן היא מפעילה שיטות שונות של חקירה כנגד אזרחים הנחשדים בביצוע עבירות מס. קבלת טופס ממחלקת המודיעין של רשות המיסים מצביעה על כך שהמקבל אותו ופעולותיו, מחשידות את רשות המיסים. אז מה זה אומר ואיך לפעול אם בתיבת הדואר שלנו נחת טופס 5328 ?   

 

הזכות של מס הכנסה

בפקודת מס הכנסה, סעיף 135 מאפשר לפקיד שומה מספר אפשרויות לפעולה על מנת לקבל את כל המידע בדבר פעולותיו הכלכליות של אדם לרבות הכנסותיו, נכסיו והתחייבויותיו. אחת מן הפעולות הללו היא דרישה להגשת דו"ח המשמש כהודעה בכתב החתומה על ידו. הדרישה יכולה להיות עבור כל דו"ח אותו יציין פקיד השומה בהודעה לנישום ובתוך כך גם טפסים 5328 ו 5329, שהם טפסי הצהרה על מקורות הכנסה הקיימים לאדם בארץ או מחוצה לה, ובמקרה הצורך, אף יכול לדרוש התייצבות של אדם בפני פקיד השומה ולמסור לו פרטים ומידע בנוגע להכנסתו של אדם לצורך בירור של פקיד השומה בעניינו.

 

פעולות של מס הכנסה

כחלק ממאבק כללי של רשות המיסים, הוגברו פעילויות האכיפה והחקירות על מנת להגיע אל מעלימי המס ולהעלות את אחוזי גביית המס ממעלימי מס. אחת הפעולות הורגשה אצל אזרחים רבים אשר קיבלו מכתבי דרישה מרשות המיסים להצהיר ולדווח על מקורות ההכנסה שלהם בארץ ומחוצה לה. הבקשה התבססה על טופס 5328 וטופס 5239 שהם טפסים ממחלקת המודיעין של רשות המיסים המבקשת הצהרת הון ומודיעה במקביל על פתיחה של תיקים במס הכנסה על ידי רשות המיסים גם ממי שעד כה לא נדרש לעשות כן. המכתבים המגיעים ישירות ממחלקת החקירות של רשו המיסים מבהירה כי יש לקחת את המכתבים הללו ברצינות ומומלץ להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בענייני מס הכנסה בעת הגשתם, והמשך ההליך מול רשויות המס.

הפעולות הללו של מס הכנסה הם מאבק ישיר במאבק בהעלמות מס ועצירת ההון השחור.

פעולות אלו של רשויות המס מבהירות לנמענים שהזמן להשיב לטופס הוא קצוב והצהרת שקר כמוה עבירה פלילית שעונש כבד בצידה.

 

שיתופי פעולה של רשות המיסים

העידן האלקטרוני בו אנו חיים היום מעניק אפשרויות חדשות לרשות המיסים במעקבים שלה אחרי סכומי כסף גדולים המחליפים ידים ללא דיווח וללא תשלום מס כמקובל, שיפור מתמיד בשיתוף הידע בין המחלקות השונות העוסקות בחקירות ברשויות המס ובמשטרה, הפחתה משמעותית בשמירה על הסודיות בבנקים ואמצעים נוספים מעניקים לרשות המיסים יכולות שלא היו להן בעב. עקב כך נישום אשר קיבל מכתב עם טופס ממחלקת המודיעין של רשות המיסים, מוטב שיחשוב היטב על צעדיו הבאים, מה שמניע רבים מהם להסדיר את חובם למס הכנסה.

 

למי מיועדים טפסים 5238 /5239

אדם אשר קיבל את אחד הטפסים הללו, מוטב לו שנורות האזהרה אצלו יופעלו בהקדם. רשויות המס שולחות את הטפסים הללו למי שהם נהנים מרמת חיים גבוהה, כזאת שלא מסתדרת עם ההכנסות המדווחות על ידם לרשויות המס. אנשים רבים המחזיקים בריבוי דירות, או ריבוי נכסים המניבים הכנסה לא מדווחת. עבור חלק מהם יש חוסר מודעות לעובדה שהכנסות מהשכרת דירות מעל סכום מסוים מחייב דיווח למס הכנסה.

חשוב מאד להבהיר נקודה עקרונית, אסור בשום פנים ואופן להתעלם מטופס 5328 / 5329 שהגיע אליכם בדואר רגיל או דואר רשום, התעלמות היא הסכנה הגדולה ביותר, היות שאי מענה לדרישה למילוי הטופס יכולה להיחשב כעבירה פלילית. באופן עקרוני קבלת מכתב יכולה להיות אצל אנשים אשר מודעים לכך שהם מבצעים עבירות ויש כאן למעשה אזהרה עבורם שרשויות המס עוקבות אחריהם, ומנגד יש לא מעטים היכולים להיחשב כתמימים, אשר לא מכירים את רוח החוק, אך ביצעו עבירה בפועל.

התייחסות בצורה נאותה ושקופה לבקשה למלא את הטופס, יכולה להיות ההבדל בין הליך פלילי סבוך שיתנהל, לבין סגירת התיק לאחר הסדרת העניינים מול פקיד השומה האזורי.

 

מה מומלץ לעשות

ברגע שקיבלתם טופס ממחלקת המודיעין של רשות המיסים, ואין זה משנה אם מדובר על טפסים שיש למלא, או דוחות שיש להגיש, חשוב להבין, אתם על הכוונת. רשויות המס איתרו אתכם כבעלי פוטנציאל למעלימי מס בצורה זאת או אחרת, לכן יש חשיבות עצומה למלא דיווח אמת וכזה שניתן לגבות באסמכתאות קבילות, דוגמת רישיון רכב בבעלותכם או אישור על נכס בטאבו. כל הצהרה שתחשב לשקרית, תביא מייד לפתיחה של הליך פלילי כנגד מי שמסר את הנתונים וחתם על כך בהצהרה. העונשים יכולים להגיע עד כדי עונשי מאסר משמעותיים.

אחת הפעולות הראשונות שמומלץ לבצע בעת קבלת הטופס, הוא פניה לעורך דין המתמחה בתחומי המיסוי. לעורך דין יש יתרון ברור בכך שלעומת רואי חשבון או יועצי מס, יש חיסיון מלא בינו לבין הלקוח. משרדנו שמטפל במאות מקרים של חקירות מול רשויות המס ידע להעמיד לכם את הליווי המקצועי ראוי על מנת לסיים את ההליכים בנזק מינימלי ככל האפשר, או לזיכוי מוחלט.

לאחר התייעצות עם עורך דין ומילוי הטופס, חשוב להקפיד שאל הטופס יתלוו הפרטים הבאים:

  • אסמכתאות לכל הפרטים שדווחו בטופס.
  • חוזי שכירות
  • טפסי 106 ממקומות העבודה.

את הדו"ח חשוב להדפיס, למלא ברצינות רבה ושקיפות מלאה, להוסיף את כל הניירת הנלווית ולהעביר בהקדם לרשויות המס במגוון דרכים אפשריות.

 

כיצד מטפלת רשות המיסים בטפסים

כאשר הטופס המלא מגיע לרשות המיסים, הוא עובר לבחינה של רכז מודיעין ברשות המיסים והוא בוחן את הטופס מול הנתונים שיש בידיו ומבצע פעולות שונות לאימות המידע שיש בידיו. מערך שיקולים שבסופם יחליט האם להזמין את הישום לחקירה במשרדי רשות המיסים. במידה והנישום לא נענה לפניה ולא מגיע לחקירה, יכולה רשות המיסים לערוך חיפוש בביתו או עסקיו.

 

חשיבות הפנייה לעור הדין

עורכי דין המתמחים בדיני מיסוי ידעו כיצד להתמודד עם הקשיים שמביאים הטפסים של מחלקת המודיעין. הם ינסו להגיע לעסקה טובה ככל האפשר במקרה ויש חשש לפעולות לא תקינות. במקרים אחרים ידעו לעזור למי שנפלו בשל תמימותם וחוסר הידע שלהם. במשרדנו תמצאו את המומחים הטובים ביותר בתחום, יעידו על כך מאות הלקוחות שזכו לקבל ליווי ויעוץ מקצועי בטיפול בתיקי מיסוי בהיקפים שונים.

 

שאלות תשובות

הטפסים הללו הם טפסים אשר נשלחים למי שעולה חשש לגביו שדיווחי הנישום לרשות המיסים לא תואמים לרמת החיים או להכנסות של הנישום. את הטופס יש להגיש תוך זמן קצוב בחזרה לרשות המיסים.

לרשות המיסים יש את הזכות לבצע חקירה בתוך חשבונות של אדם ולבצע חקירה ולדרוש מנישום לדווח על סך הכנסותיו וחובותיו לרשות המיסים.

עבירות מיסוי הן עבירות פליליות.  לכך דיווח כוזב או אי דיווח עלולים להביא לפתחה של חקירה פלילית שעלולה להוביל למאסר במקרים מסוימים.

עורך דין מקצועי יוכל להעניק לנישום העומד מול רשות מיסים סמכותיות ואפשרות להגיע להסדר טיעון או להבין את המצב לאשורו עד כדי סגירת תיק.

טופס ממחלקת מודיעין רשות המיסים