Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

חשיבות העבודה עם עורך דין לקראת ערעור שומה

קבלת שומה גבוהה מרשויות המס מהווה אתגר כלכלי משמעותי עבור מרבית הנישומים. האפשרות לערער על השומה באמצעות הגשת השגה היא זכות חשובה, אך יישום זכות זו בהצלחה מחייב ברבים מן המקרים, ליווי משפטי הדוק. במאמר זה נסביר על חשיבות העבודה עם עורך דין לקראת ערעור שומה ונסביר כיצד הסיוע המשפטי יכול לתרום למניעת טעויות שעלולות לחבל בסיכויי ההשגה להתקבל.

 

מה חשיבות העבודה עם עורך דין לקראת ערעור שומה במס הכנסה?

עורך דין מיסים מספק סיוע מקצועי חשוב ביותר עבור נישומים המעוניינים להגיש השגה על שומת מס ההכנסה שלהם וזיהוי הזדמנויות לחיסכון במס. זאת משום שהכנת השגה מנומקת היטב דורשת מומחיות וניסיון שפעמים רבים הנישומים עצמם חסרים אותם.

בשל כך, קיימים מספר סוגי טעויות שכיחות שנישומים נוטים לבצע במסגרת הגשת השגות על שומת מס הכנסה שלהם. טעויות אלה עלולות לפגוע בסיכוייו של הערעור להיות מאושר בידי רשות המסים. בין הטעויות השכיחות הללו, נמנות בין היתר, אי עמידה בחלון הזמן להגשת ההשגה, חוסר במסמכים רלוונטיים ואסמכתאות נחוצות, הסתמכות מופרזת על טיעונים משפטיים ללא תימוכין חשבונאיים להשגה והיעדר סיוע מקצועי מטעם עורך דין מיסים בתהליך.

הבשורה המעודדת היא כי עורך דין מיסים יכול לסייע למיוצגיו להימנע מטעויות מהסוגים הללו ולנהל את הערעור במקצועיות ויסודיות מול מס הכנסה, על מנת למקסם את הסיכויים לאישור ההשגה.

בקצרה, לאור העובדה שהגשת השגה מוצלחת על שומת מס הכנסה, דורשת ידע, ניסיון ומיומנות רבה –  לא כדאי לוותר על הליווי המשפטי בתהליך זה,

חשיבות העבודה עם עורך דין לקראת ערעור שומה

 

כיצד הסיוע המשפטי יכול לתרום למניעת טעויות שעלולות לחבל בסיכויי ההשגה להתקבל

קיימות שתי סיבות עיקריות לדחיית ערעורי שומה: איחור בהגשה ודחייה על ידי פקיד השומה.
על פי החוק, ניתן להגיש ערעור שומה בתוך 30 ימים מקבלת השומה. הגשה באיחור תדחה את הערעור כברירת מחדל, אלא אם כן הוכח כי לא ניתן היה להגישו בזמן מסיבות מוצדקות.
כאן נכנס לתמונה עורך דין לענייני מיסוי, שיכול לשאת ולתת מול רשות המיסים על מנת להוכיח את קיומה של עילה מוצדקת מצד מרשו להגשת ההשגה על שומת המס לאחר המועד המיועד לכך.

בנוסף, פקיד השומה בוחן כל ערעור ויכול לדחותו אם נמצא כי אינו מבוסס דיו או שהמסמכים אינם תומכים בטיעונים. לפיכך, חשוב להגיש את הערעור בזמן ובאופן מקצועי ומנומק היטב על ידי עורך דין המתמחה בתחום כדי למנוע דחייה מסיבות טכניות.

הליווי המשפטי כולל הכנה מעמיקה של הערעור, סיוע בהמצאת המסמכים והראיות התומכים בעמדת הנישום, סיוע במענה לשאלות והתנגדויות מצד פקיד השומה, ואף ייצוג משפטי במידת הצורך בשלב הערעור על ההחלטה הסופית. ליווי זה מגדיל משמעותית את הסיכויים להצלחת הערעור, מונע טעויות מיותרות בו ומסייע בהשגת חיסכון בתשלומי המס.

 

על היתרונות הגלומים בעבודה עם עורך דין מיסים לקראת הגשת ערעור שומה

יתרונות העבודה עם עורך דין מיסים בתהליך של הגשת ערעורי שומה הם כדלקמן:

  • לעורך דין לענייני מס ידע מעמיק בחוקי המס ופסיקות בתי המשפט הנוגעות להשגות שהוגשו למס הכנסה. אלו מאפשרים לו למצות ביתר יעילות את זכויות מיוצגיו מול רשות המיסים.
  • ניסיון רב בניתוח דוחות כספיים ואיתור שגיאות בשומה.
  • עו"ד מיסים מייצג את הנישום מול רשויות המס בתהליך הכנת ההשגה, הגשתה, הדיון בה והמשא ומתן מול פקיד שומה. סיוע זה מסייע לחסוך לנישומים זמן יקר ומאמץ רב.
  • לעורך דין מיסים מנוסה בקיאות בטיעונים העשויים לשכנע את פקיד השומה או בית המשפט לאשר את ההשגה על שומת מס הכנסה.
  • מעבר לסיוע הנקודתי בנושא הגשת הערעור על שומת מס הכנסה, עורך דין מיסים יכול להציע ללקוחותיו פתרונות יצירתיים לחיסכון במס בטווח הארוך.

בסיכומו של דבר, עורך דין מיסים מנוסה הוא הכתובת להגשת השגה יעילה ומנומקת על שומת מס הכנסה. ההשקעה בשירותיו עשויה להניב לכם חיסכון משמעותי בתשלומי המס, ועל כן מומלץ במיוחד להיעזר בעורך דין מיסים מקצועי לפני הגשת השגה ולאורך כל ההליך.

 

5 קווים מנחים לבחירת עורך דין מיסים שילווה אתכם בתהליך הגשת ההשגה על שומת המס שלכם

בעת בחירת עורך דין מיסים לצורך הגשת השגה על שומת מס, מומלץ להקפיד על מספר קריטריונים:

  1. ניסיון – יש לבדוק כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין בתחום המס ובאילו מקרים טיפל בעבר. עדיף לבחור בשירותיו של משרד עורך דין עם ניסיון רב בהגשת השגות לרשות המסים וייצוג בבתי משפט בתיקים הנוגעים בכך.
  2. התמחות – עדיף לבחור עורך דין המתמחה באופן ספציפי בדיני מס הכנסה ולא עורך דין שדיני מיסים אינם תחום עיסוקו במרכזי.
  3. הישגים – כדאי לברר מה היו הישגיו של עורך הדין בתיקים קודמים וכמה כסף הצליח לחסוך ללקוחותיו.
  4. זמינות – יש לוודא כי לעורך הדין יש זמן מספיק על מנת לטפל באופן יעיל בהשגה שלכם.
  5. שקיפות בעלויות – על עורך הדין לפרט מראש מהם מרכיבי התשלום עבור שירותיו.

לסיכום, בחירה נבונה של עורך דין מיסים מנוסה ומקצועי היא מפתח חיוני להצלחת ההשגה ולחיסכון משמעותי בתשלומי המס שלכם.

 

לסיכום

תהליך הכנת ערעור שומה וניהולו מול רשויות המס הוא סבוך ומאתגר, וכדי להימנע מטעויות שונות במהלך העיסוק בו, נחוצים מיומנות וניסיון רב. משכך, עבודה עם עורך דין מיסים מקצועי היא חיונית להצלחה בערעור.

למשרד עו"ד מיסים משה קריסי ניסיון עשיר של למעלה משני עשורים בהכנת והגשת ערעורי מס הכנסה. התמחותו הייחודית של עורך דין קריסי כיוצא רשות המיסים וכיו"ר ועדת המיסים בלשכת עורכי הדין של מחוז מרכז – מאפשרת לו להעמיד לרשות מיוצגיו את מירב הכלים להצלחה בהליכי ערעור ומשא ומתן מול רשויות המס.

פנו למשרדנו כבר היום לשיחת ייעוץ ללא התחייבות, ותוכלו להתרשם ממקור ראשון מטיב הסיוע המשפטי והיקף החיסכון במס שנוכל לייצר עבורכם.