Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

ייעוץ מס הכנסה

בכל הקשור לתחומי המס השונים וייעוץ מס, מקובל לחשוב על פניה לרואה חשבון. אולם חשוב להכיר את תחומי העיסוק של עורך דין מיסים המספק ייעוץ מס הכנסה על תחומיו השונים, בהיבטים חוקיים ומשפטיים ונותן ייעוץ וייצוג אל מול רשויות המס והמדינה בהיבטים הנ"ל. אילו סוגי ייעוץ מס הכנסה קיימים וכיצד תוכלו להעזר בעורך דין מיסים – המידע המלא במאמר זה. 

 

תחומי המשפט והמיסים

כשמדובר ייעוץ מס הכנסה, מדובר על מונח הלקוח מתחום דיני מיסים. על אף שמדובר בהיבטים כלכליים המיוחסים לרוב לרואי חשבון או כלכלנים באשר הם, ייעוץ מס הכנסה קשור בהכרח אל תחום עריכת הדין והמשפט. כשזה נוגע לענייני כספים, תחום החשוב ורגיש לכולנו, מדובר על רשימה מסועפת של תקנות, כשגדלות ומתרבות פי כמה וכמה כשמדובר על רשויות מס הכנסה ומס ערך מוסף.

לכן בכל התנהלות מול הרשויות הנ"ל, עורכי דין מיסים הם אלה הלוקחים קו ראשון אל מול הרשויות, כשההתנהלות הופכת מכלכלית גרידא לכדי משפטית, בתחום הקרוי "דיני מיסים". זהו תחום משפטי נרחב שמאגד בתוכו את הקשר ההדוק בין כלכלה לבין משפט וחוק.

 

אינטרס אישי אל מול אינטרס ציבורי

אנו בעד המונח "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד" כשזה נוגע לשילוב של היחיד והמדינה. אנו בעד חברה שיוויונית הדואגת לכלל אזרחיה, ולאזרחים פעילים הרוצים בטובת הכלל והמדינה. עם זאת, לאדם העובד יש אינטרס, להרוויח כסף. לא פעם אנו נתקלים בפניות משפטיות או שאילתות הנוגעות בהיבטים של מס הכנסה ייעוץ על הורדת מיסים בלתי הגיונית מהמשכורת החודשית.

נהוג לחשוב שמדובר על תאגידים עשירים אשר פונים לייעוץ משפטי אל מול גופים מדיניים של מס הכנסה. אבל לצערנו לא כך הדבר. מדובר פעמים רבות על בני מעמד הביניים, שעובדים קשה ומשתכרים במשכורות ממוצעות או מעט מעל הממוצע, ומדרגות המס אוכלות חלק נכבד מהמשכורת לפי מדרגות מס בלתי הגיוניות, או הורדת מס שאינה הולמת את המדרגות המצויות בחוק.

ייעוץ מס הכנסה
ייעוץ מס הכנסה

עורך דין מיסים לעומת רואה חשבון

במקרים של הורדת מס רבה מהמשכורת החודשית או השנתית, בצורה שנראית בלתי הגיונית או הולמת, רואה החשבון לרוב יבדוק את החשבונות של לקוחותיו, יבצע תאומי מס או התחשבנות רטרואקטיבית בסוף שנת המס. לעומת זאת, עורך דין מיסים משמש במקרה כזה כיועץ מס הכנסה המספק ייעוץ מקיף ללקוחותיו בדבר החוקים והתקנות העומדות לרשות הלקוח אל מול רשויות מס הכנסה.

במקרים בהם מבקש הלקוח להתנהל מול רשות זו, ינהל עורך דין מיסים את הקשר מול המשרדים וייתן ייצוג משפטי במקרה והלקוח נדרש לכך אל מול הרשויות. מדובר לרוב על מקרים בהם הלקוח בה בטענה כנגד הרשות, או הפוך מכך, הרשות באה בטענה כנגד הלקוח עצמו.

כך או כך, עורך דין מיסים המשמש כיועץ מס הכנסה, מכיר על בוריין את התקנות המסועפות הקשורות במיסים, ויכול במקרים מסויימים לחסוך ללקוח מאות עד אלפי שקלים. ייעוץ מס הכנסה מקיף יכלול את שני ההיבטים – הן של ראיית החשבון והן הייעוץ המשפטי, ובמקרה שלנו יימצא תחת משרד אחד.

 

מס הכנסה  – ייעוץ

בכל הקשור בענף מסועף זה, ישנם סוגים שונים של ייעוץ מס הכנסה הניתן על ידי עורך דין מיסים מומחה. בבדיקת השאילתות כאן באתר, ניכר כי ישנם נושאים שונים שהגולשים מחפשים ושאילתות שונות הדורשות מענה, המוכיחות כמה הענף מורכב ודורש מומחה. להלן מיפוי של הנושאים העיקריים היושבים תחת המושג ייעוץ מס הכנסה.

 

ייצוג למול משרדי המס ומוסדות מדיניים מתחום הכלכלה

עורך דין מיסים מומחה יספק ייעוץ וייצוג אל מול משרדי המס השונים, לפי הרשימה הבאה:

  • מס הכנסה
  • מס ערך מוסף (מע"מ)
  • מיסוי מקרקעין
  • מכס
  • הביטוח הלאומי

באתר שלנו תוכלו למצוא שירות וייצוג משפטי על ידי צוות מומחים מקיף מתחומי הכלכלה והמשפט, הכוללים עורך דין מיסים מומחה, מומחים בתחומי המס והחשבונות, וייעוץ הניתן על ידי יוצאי משרדי המס עצמם אשר מספקים ייעוץ מס הכנסה מקיף ומקצועי.

הצוות עובד בשיתוף פעולה אשר מאפשר התנהלות מיטבית אל מול רשויות המס שמביאה לתוצאות וחסכון כספי משמעותי. יש לציין שיועץ המס אינו חייב להיות עורך דין אלא בעל מקצוע מומחה מטעמו.

 

ייעוץ מס הכנסה לשכירים

אדם שכיר נדרש בתשלום מס, כאשר הרווחים הנכנסים לחשבונו האישי עוברים מדרגת מס מסויימת המחוייבת בתשלום. פעמים רבות מס הכנסה מוריד מהמשכורת החודשית סכומים גדולים מאלה הנדרשים. בסוף שנת המס ישנה אפשרות לערוך בדיקת זכאות להחזר מס, כשבע שנים לאחור, בהצגת מסמכים וטפסי 106. לא ניתן לבקש בקשה להחזר במהלך השנה גם במידה והשכיר מבין שהוא זכאי בוודאות להחזר כזה.

ישנם מקרים בהם ניתן לראות הורדה סיסטמטית של מס גבוה מזה שאמור לרדת בפועל. כך למשל, בשילוב בין עבודות וקבלת משכורות מכמה גופים. במקרים כאלה כדאי להוועץ ביועץ מס הכנסה. שכירים רבים נמנעים מכך, עקב שכר הטרחה המשולם ליועץ מס ההכנסה, אולם מעורבות של מומחה בתהליך יכול לחסוך כסף רב, שיעלה על שכר דמי הטרחה ואף יקזז אותם.

מעבר לכך, אנו רואים מקרים רבים של התנהלויות משונות של רשות המס כלפי שכירים, תוך תחושה של ניצול אי הידיעה של השכיר אל מול החוק. שכירים, אל תשארו לבד, אנו ממליצים להעזר ביועץ מומחה אשר יסדיר את חשבונותיכם אחת ולתמיד.

ייעוץ מס הכנסה לשכירים

 

ייעוץ מס הכנסה לעצמאיים ולחברות

ייעוץ מס הכנסה נפוץ בעיקר בקרב עצמאיים וחברות, בין שמדובר בחברות קטנות או גדולות, לרבות תאגידים. במקרים של עצמאיים וחברות, ההתנהלות מול רשות המס היא לרוב מורכבת יותר ואינטנסיבית יותר. עצמאיים (עוסקים מורשים וחברות) נדרשים בהפרשת מס למס הכנסה ולמע"מ (מס ערך מוסף). כשמדובר בסכומים גדולים ובעסקאות שונות הפרשות אלה יכולות להיות מרובות ולהגיע לסכומי כסף גדולים.

ההתנהלות מול מספר משרדי מס יכולה להיות מעיקה ומסועפת, ולא פעם אנו נתקלים בעצמאיים שמגיעים אלינו לשאילתא ובקשת ייצוג, לאחר שרשות המס דרשה בתשלומים גדולים ואף בלתי הגיוניים. זה בוודאי מובן שזכאות רטרואקטיבית (אם רשאי לה העצמאי), אינה רלוונטית כשמדובר על סכומי כסף משמעותיים היורדים מדי חודש בחודשו, ולעיתים אף כפל תשלום לרשויות עצמן.

 

ייצוג פלילי לעצמאיים וחברות

לצערנו אנו מנוסים בפניות רבות של עצמאיים או חברות אשר פונים אלינו לייצוג משפטי בשל זימון לשימוע או בקשה למתן דין פלילי של רשויות המס כלפי העצמאיים. המקרים הינם שונים אולם בכללם ישנה טענה של רשות מס הכנסה או מע"מ על הלבנת הון, הליך של חשבוניות פיקטיביות, העלמת מס וכיוצא בזה.

פעמים רבות האשמות אלה הינן האשות שווא, אך לעיתים נמצא הדין עם הלקוח. גם בקרים כאלה, ישנה פעולה משפטית הננקטת על ידי יועץ מס הכנסה ועורך דין מיסים הפועלים יחד כדי לייצג את הלקוח.

 

גילוי מרצון

גילוי מרצון הינו תהליך מדיני של רשויות המס המעודד עצמאיים וחברות לשלם מס אשר לא דווח בגין הכנסה שהתקבלה בקרב העצמאי. בתהליך זה חשוב לקבל ליווי מקצועי על ידי יועץ מס הכנסה מומחה, הן מבחינת ההיבט המשפטי בדבר, והן מבחינת החסכון הכלכלי.

 

ייעוץ מס הכנסה ליחידים בעת רכישה

בעת רכישות וקניות גדולות, כך למשל קנייה של נכס נדל"ני, מתווסף תשלום מס הכנסה שיכול להגיע לידי סכומים נכבדים. עבור פרטים המבקשים לבצע עסקאות גדולות, כדאי להיות מלווים היועץ מס הכנסה שיבצע עבורכם את ההתנהלות מול הרשות, ויבצע בדיקה מקיפה לגבי המס אליו אתם נדרשים.