Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בתכנון מס ואסטרטגיות

תיכנון מס הינו פעולה לגיטימית ! לא פעם אנו נתקלים במי שניצל פרצה זאת לטובת דיווחי שווא המאפשרים תשלום מיסים מופחת, אולם זוהי עבירה על חוקי המדינה ובהחלט לא סיטואציה של תכנון מס תקין. ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בתכנון מס ואסטרטגיות. ייעוץ מקצועי יהפוך את הדיווח שלכם למדויק ואמין ויעניק לכם את השקט מפני תביעות עתידיות ולא פחות חשוב מכך, יאפשר לכם להישאר עם סכום כסף גדול יותר בחשבון הבנק שלכם.

 

מה תכנון מס?

ההקשר המיידי שאנו חושבים עליו בהיבט של תכנון המס הוא לרוב באופן שלילי, יש איזושהי מחשבה שיש כאן מעין ניסיון לרמות את רשויות המס ועל ידי כך לייצר רווח, לעיתים הדבר אכן נכון ומתרחש במציאות, אולם צריך להביט על תכנון המס בזווית הנכונה והאמיתית שלו, והיא למעשה מגוון של פעולות והחלטות שעסק לוקח על עצמו בצורה חוקית ולגיטימית המתבצעת ברוב המקרים לאחר ייעוץ משפטי מקצועי של מגוון הפעולות שניתן לבצע באסטרטגית תכנון המס של חברות.

תכנון מס היא פעולה לגיטימית ומקובלת על מנת לקבוע את האסטרטגיה של החברה או הארגון המתבצעת באופן מקצועי תוך כדי ייעוץ וייצוג משפטי לחברות בתכנון מס ואסטרטגיות פעולה שונות. תכנון המס איננו בא להימנע מתשלום מיסים שכאן יש היבט לא חוקי, אל לנהל בצורה מושכלת את ההכנסות וההוצאות ועל ידי כך החברה תשלם בדיוק את מה שהיא צריכה, בהתאם להיקף הפעילות העסקית שלה.

ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בתכנון מס ואסטרטגיות
ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בתכנון מס ואסטרטגיות

כיצד עושים זאת נכון?

תיכנון מס הינה פעולה שיש לבצע בשום שכל ובליווי מקצועי של מומחים בתחום. בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, המדינה מכירה בזכות של הנישום ( חברה או בעל עסק ) לבצע תיכנון של תשלומי המס, כלומר אם עושים זאת נכון, אין כאן עבירה על החוק.

תכנון המס צריך להיות מבוצע כך שלא יחרוג מגבולות ההיגיון הסביר בקשר לעסק, כלומר לא יוכל עסק לדווח על עסקאות הגדולות בפועל מהיקף עסקיו בעשרות אחוזים, מכיוון שכאן יש עילה של תכנון לא חוקי שיכול להביא לסנקציות בצידן. תכנון המס כאמור חייב להתבצע בליווי וייצוג משפטי המתמחים במיסוי משרד עורכי הדין משה קריסי מלווים עסקים וחברות בתהליכי תכנון המס בעזרת צוות מקצועי ומיומן.

תכנון מס אידיאלי חייב להביא בחשבון מספר גורמים בעלי משמעות בנושא:

  • חוקי המס – חשוב ביותר להקפיד על יישור קו עם חוקי המס הקיימים בכל מדינה ובישראל את חוקי רשות המיסים.
  • בחירת העסקאות – לא כל עסקה מתאימה לתכנון מס, העזרו במומחים בכדי להבין מה הן העסקאות הנכונות.
  • יכולת הוכחה – בצעו פעולות שניתן להוכיח אותן. כל פעולה יכולה לעמוד לבחינה של הרשויות, לכן חשובה יכולת ההוכחה.
  • פעולות במסגרת החוק – הכרת החוקים המשתנים, ניסוח חוזים וגורמים נוספים היכולים להשפיע על חישובי המס, חשוב ביותר שיתבצעו בתוך מסגרת החוק הקיימת.

 

איפה צריך להיזהר?

חישוב מס ותיכנון אסטרטגיית מס הן פעולות לגיטימיות כל עוד הן מתבצעות על פי הדרישות והנהלים הקבועים בחוק. אם זאת העובדה שמדובר על סכומי כסף גבוהים ברוב המקרים והחישובים נעשים על בסיס נתונים שלא מוכרים ומובנים לכולם, כולל את הרשויות שבודקות את הדוחות המוגשים להן.

רשויות המס בוחנות את הדוחות לרוב על סמך הנתונים שהנישומים מגישים להם ועל סמך המידע הקיים על חברה או נישום מהעבר. לכן במידה ולא יתבצעו פעולות חשודות או בהיקפים גדולים באופן חריג לא יעלה הדבר חשד בפני הרשויות. מה בכל זאת כן יכול לתפוס את עייני פקיד השומה?

  • עסקה מלאכותית – עסקה שכזאת, היא למעשה דיווח על עסקה שלא נעשתה בפועל, במידה ודווחה עסקה כזאת, יכול פקיד השומה להחליט לבדוק את כלל העסקאות של אותו נישום ולבקש ולדרוש הסברים בגינן, דיווח כוזב לרשויות המס יכול להגיע עד כדי הגשת תביעה פלילית בבית המשפט.
  • תכנון מס אגרסיבי – פעולה המתבצעת על מנת לנסות למנוע מפקיד השומה לקבל תמונה אמיתי על המצב בתיק על ידי הגשת דוחות מרובי סעיפים אשר יקשו על פקידי השומה לזהות התנהלות חריגה.

 

חשיבותו של ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בתכנון מס ואסטרטגיות

תיכנון מס הינה פעולה בירוקרטית קלאסית אשר לרוב מוחלט של בעלי המקצועות השונים אין את הידע הנדרש לעשות. פעולות כאלו דורשות באופן מובהק ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות בתכנון מס ואסטרטגיות. מכיוון שכך חייב כל בעל עסק המתכוון להגיש את הדוחות הכספיים שלו לרשויות המס להיעזר בשירותים של בעלי מקצוע.

ההבנה המדויקת הנדרשת בעת ביצוע תכנון מס היא בעלת משקל רב. אין אדם רוצה למצא את עצמו מואשם בעבירה פלילית כאשר כל רצונו היה לנסות ולתכנן את תשלום המס שלו כך שיידרש באופן לגיטימי לשלם פחות ככל האפשר. הדרכים לביצוע פעולה שכזאת נמצאים בידי עורכי הדין ורואי חשבון מוסמכים.

את הצורך בליווי עתידי בבית משפט יוכל לבצע רק עו"ד. משרדנו, מה קריסי, מלווה לקוחות בתכנון מס וייצוג משפטי בעת הצורך. כמו שלא תבצעו ניתוח מורכב אצל מי שאיננו רופא מומחה, כך לא מומלץ לבצע תכנון מס ללא אנשי מקצוע מוכשרים לכך.

 

דרכים להימנע מתשלום מס

בכל סיטואציה ניתן למצא מספר דרכים שבהן אפשר לעקוף מעט את המציאות ועל ידי כך להשיג באופן חוקי ועל ידי תכנון מוקדם, הקלות במיסוי במספר דרכים:

  • היקף ההכנסות – היקף ההכנסות של העסק יכול לאפשר לכם להחליט על סוג העסק מל רשויות המס.
  • הפקדה פנסיונית – ניתן להשתמש בהכנסות החייבות במס לטובת תשלום לחיסכון פנסיוני.
  • תרומה – חוקי המס מאפשרים למעניקי תרומה לקזז את סכום התרומה מסך הרווחים שלהם החייבים במס.
  • ספירת מלאי – המועד הטוב ביותר לעדכן את רמות המלאי, הוא כאשר יש אפשרות לדווח על הקניה כהוצאה מוכרת.

תכנון המס היא פעולה הבאה להסדיר את התנהלות העסק מול רשויות המס על מנת לשלם את המס הקטן ביותר הנדרש עבור הפעילות וההכנסות של העסק. תכנון מס הוא למעשה ניהול מסודר וקפדני של פעולות החברה במטרה להוריד את סכום המס הנדרש בתשלום.

באופן שאיננו משתמע לשתי פנים, התשובה היא כן. בעל עסק זכאי לדווח על כל עסקה שביצע על מנת לזכות לבסוף בהורדת גובה תשלום המס. כל זאת כמובן בתנאי שהעסקאות כשרות ובוצעו בפועל.

עסקה אשר יש בצידה הצדקה כלכלית מובהקת ויש הוכחות שהיא התבצעה בפועל, אזי זאת עסקה תקינה. אולם במקרה של עסקה הנראית לא כשרה והקשר שלה לשאר העסקאות בעסק רופף או לא ברור מה המניע הכלכלי שלה, במקרה כזה, יכולה העסקה להיחשב כמלאכותית.

במידה ופקיד השומה מוצא חשד לקיום עסקה מלאכותית, יש בידיו לפתו בחקירה לגבי שאר דיווחי ההוצאות של הלקוח וכן הוראה על בדיקת חקירה נגד הלקוח לבדיקת תיקים ישנים יותר, ובסופו של דבר גם העמדה לדין.