Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות במהלך ביקורת של מס הכנסה

כל הליך של ביקורת יש בו אלמנט של לחץ וחששות, אחרת לא הינו נדרשים לבצע אותה, על חת כמה וכמה ביקורת של רשויות המס הבאות לבדוק את העסק שלנו אותו אנחנו מחזיקים ושומרים עליו מכל משמר והוא הפרנסה של המשפחה והילדים שלנו, לכן החשיבות של ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות במהלך ביקורת של מס הכנסה היא עצומה ותעשה את ההבדל בין המשך קיומו של העסק לבין אולי גזר דין מוות שייגזר עליו בשל הביקורת.

 

מהי ביקורת מס הכנסה?

ביקורת מס הכנסה היא פעולה אשר מבצעת רשות המיסים מתוקף פקודת מס הכנסה ( סעיף 135 ). הביקורת באה לבדוק מצבו של נישום ואת רמת ההקפדה שלו על הוראות החוק וניהול הספרים הנדרשים מכל בעל עסק. עיקר הבדיקה תתמקד בדיווח של בעל או בעלת העסק בסכומי הכסף שהתקבלו בעסק והחשבוניות והקבלות שהונפקו בעקבותיהם.

לרוב יבקשו המבקרים את ספרי העסק אות את הקופה, או את שניהם על מנת לבדוק את ההתנהלות בעסק הנבדק. הביקורת נערכת תמיד על ידי שני נציגים או יותר מרשויות המס, אדם אחד לא רשאי לבצע ביקורת זאת. הביקורת עצמה יכולה להתקיים במפתיע ללא הודעה מראש או בהתרעה מסודרת. כמו כן היא יכולה להתרחש בבית העסק עצמו או במשרדי מס הכנסה ( במקרה כזה אלמנט ההפתעה לא קיים ).

 

סוגי ביקורת המס

ביקורת מס היא פעולה מורכבת שיש לה כאמור השלכות שיכולות להגיע עד הגשת כתבי אישום וגזר דין שיכול להסתיים גם בעונשי מאסר משמעותיים, לכן חשוב ורצוי שיהיה ליווי של ייעוץ וייצוג משפטי במהלך ביקורת של מס הכנסה. חוקרי המס הבאים לבצע את הביקורת יגיעו לבדוק אחת משתי אופציות. בכל מקרה מציג מס הכנסה חייב להבהיר טרם תחילת הבדיקה איזה בדיקה הוא מתכנן לבצע.

  • ביקורת ניהול ספרים – סוג ביקורת זה בא לבדוק רישום מידי ועכשווי של ההוצאות וההכנסות של העסק. ברוב המקרים יבקשו נציגי מערכת המס לראות את התנועות האחרונות בספר הקופה ואת הקבלות שהוצאו בעבור פעולות אלו.
  • ביקורת ניכויים – ביקורת זאת באה לבדוק את הניכויים שמציין הנבדק עבור העסק שלו, יבדקו סך ההוצאות ועל מה ביקש הנבדק להגיש ניכויים. לרוב יבדקו הניכויים עבור עובדים בעסק אם ישנם כאלו וכן עבור התשלום לספקים השונים. לרוב יבקשו הבודקים להתעכב על הוצאות הנראות בעייתיות \ חריגות שאין להם קשר ישיר כביכול לעסק.
ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות במהלך ביקורת של מס הכנסה
ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות במהלך ביקורת של מס הכנסה

מה חשוב לעשות בעת ביקורת

בקורת של מס הכנסה היא אירוע מלחיץ מטבעו, גם אם הוא מתבצע בהודעה מראש ובוודאי אם הוא נוחת בהפתעה על עסק כרעם ביום בהיר, לכן יש מספר פעולות שחשוב מאד לבצע על מנת להבטיח ביקורת שתעבור בצורה החלקה ביותר.

  • צור קשר עם עורך דין – כל נבדק רשאי לבקש את הייצוג של עורך דין במהלך הביקורת, לכן רצוי לעדכן מיידית אל עורך הדין, משרדנו עוסק בליווי לקוחות במהלך ביקורת מס בהתרעה מיידית.
  • תיעוד – הקפידו על תיעוד ככל הניתן לאור הנסיבות, לצורך העניין גם מצלמות אבטחה הן קבילות, אם ישנן כאלו הפעילו והתחילו להקליט את כל האירוע.
  • בקשת זיהוי – נציגי ביקורת המס לעולם לא יגיעו לבד, הם יגיעו בצמד או יותר, כל נבדק רשאי לדרוש מהבודקים להזדהות בשמם ולדרוש הצגת תעודה מזהה.
  • מעבר על סיכום הביקור – בסיום הביקור ימסרו הבודקים דיווח על הביקור, בטרם תחתמו עליו, קראו אותו או העבירו אותו לעורך דין שיעבור עליו, במידה ולדעתכם כתוב פרט שגוי, דרשו לשנות אותו.

 

ממה חשוב להימנע

כמו בכל מצב שבו יש דברים שחשוב מאד לעשותם, גם בעת ביקרת מס הכנסה ישנם מספר דברים שחשוב מאד להקפיד לא לעשות על מנת לא להחמיר את המצב, למגוון הפעולות שלא תעשו יכולה להיות השפעה גדולה לא פחות מאשר לפעולות שכן תעשו.

  • לא להתנגד – חשוב לזכור, המבקרים פועלים מתוקף החוק, התנגדות אליהם בכל צורה עלולה לפעול נגד בעל העסק, תקיפה פיזית של הבודקים, היא עבירה פלילית.
  • אל תנדבו מידע – ענו רק על מה שנשאלתם, כל פרט נוסף יכול לפעול נגדכם. אל תטעו להתרשם מהאווירה הטובה שיכולה להיווצר במהלך הביקורת. הבודקים הם בני אדם ויש בהם כאלו מסבירי פנים, אולם הדוח הסופי יכול לפגוע בכם.
  • אל תפעלו לבד – הזעיקו מיידית עורך דין. הימצאותו של עורך דין במהלך הבדיקה ימנע ממכם לומר דברים שלא רציתם לומר וגם יבהיר לבודקים שיש מולם גורם סמכותי ובעל ידע ומקצועיות.
נכון לא נכון
צור קשר עם עורך דין V
התנגדות לבודקים V
בקשת זיהוי V
תסמוך על עצמך ותפעל לבד V
תיעוד V
אל תענה על מה שלא שואלים V
קרא את סיכום הביקור לפני החתימה עליו V

 

חשיבותו של עורך הדין

ביקורת של מס הכמסה לעסק היא אירוע שיכולות להיות לו השלכות הרות גורל עבור העסק, עד כדי סגירתו לצמיתות והגשת כתב אישום חמור נגד בעלי העסק, שיכול למצא עצמו מאחורי סורג ובריח. לכן חשוב מאד להקפיד ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות במהלך ביקורת של מס הכנסה.

אנחנו במשרד עורכי הדין משה קריסי ושות' מעניקים שירותי ליווי לעסקים שונים בכל שלב נדרש, בעת ביקורת של רשות המיסים אנחנו מלווים את לקוחותינו בייעוץ וייצוג משפטי לאורך כל הדרך. להמצאות של עורך דין במהלך הבדיקה חשיבות עליונה לתוצאות האפשריות של הביקורת, אין להקל ראש בכך.

  • דיוק הפרטים – עורך דין אשר נוכח במהלך הביקורת יבטיח שההליך יתבצע על פי הנדרש ולא יאמרו מילים שלא צריכות להיאמר.
  • שקט נפשי – עורך דין משרה שקט על הלקוח, הוא מנהל את האירוע מול הבודקים, הוא מכיר את החוקים, מה מותר ומה אסור.
  • הפגנת ביטחון – גם החוקר המיומן ביותר, יתייחס באופן שונה לעסק שעורך דין מייצג אותו בביקורת.

בשום פנם ואופן לא. הביקורת היא מכוח חוק, חובה עלינו לקבל את הנציגים שבאו לבדוק. מותר ורצוי לבקש מהם להזדהות, מותר לבקש ליווי של עורך דין במהלך הבדיקה, אך לא ניתן להתנגד לבדיקה או להמנע מלהציג את הספרים לבדיקה.

לא. הבודקים חייבים להציג את מטרות הביקורת עוד בטרם היא מתחילה, ומלאחר שהציגו את מטרת הבדיקה, הם פועלים על בסיס זה, בנוסף, הם מחויבים למסור הצהרה בסוף האירוע.

בהחלט כן !! ויותר מכך זוהי פעולה רצויה ביותר, במהלך ביקורת של מס הכנסה מומלץ לעדכן מיידית את עורך הדין שלך ולהמתין הנחיות שלו אם ביעוץ או בליווי התהליך, אנחנו מתמחים בליווי עסקים בכל שלבי הביקורת.

ללא ספק. זוהי המומחיות שלנו, אנחנו נלווה את לקוחותינו אל מול המערכת ונלחם עבורו עד לקבלת התוצאות הרצויות בנסיבות המקרה.