Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 20 ביקורות
js_loader

מחזיק או החזקת בחשבון בנק בחו"ל? כיצד לנהוג?

מחזיק או החזקת בעבר בחשבון בנק בחו"ל? מה היא המשמעות?

בעקבות תקנות חילופי המידע שנכנסו לתוקף בחודש אפריל 2019 שיישומן החל במרביתן של המדינות החתומות עליו, שונו כללי המשחק.תקנות CRS, אליהם הצטרפה מדינת ישראל, חושפות למעשה את רשות המיסים הישראלית למידע המתקבל מרשויות מס אחרות בעולם  לגבי ישראלים הרשומים כמי שמחזקים חשבון בנק בחו"ל  ואף גם לגבי כאלה שהחזיקו בחשבון זה בעבר.

בעקבות החתימה על תקנות חילופי המידע, ישראלים רבים קיבלו פניות יזומות ממנהלי החשבון שלהם בבנק בחו"ל בו ניהלו ו/או מנהלים את חשבונם, הפניה נוצרה בשל העובדה כי  בעקבות שיתופי הפעולה עם רשויות המס הזרות, אלה החלו לפנות לבנקים המצויים במדינתם בדרישה להעביר אליהם מידע ורשימות של בעלי חשבונות ישראלים וזאת בשל דרישה של רשות המס הישראלית, או לחילופין להודיע כי לגבי חשבון בנק ספציפי ישנו פטור מדיווח או שאותו חשבון כלול בהליך גילוי מרצון אותו ביצע תושב ישראל.

המועד הרשמי שבו תחל זרימת המידע למדינות ובכללם ישראל נקבע ל7/19 !!!.

חשיפת המידע והעברתו לרשות המיסים הישראלית לגבי אזרחים תושבי מדינת ישראל שלא הצהירו ודיווחו על  היותם מחזיקי חשבונות מעבר לים, עלולה לגרום לכך, שאזרח ישראלי שלא גילה על דבר קיומו של חשבון הבנק בחו"ל ולא ביצע הליך של גילוי מרצון ואשר נחשב  תושב ישראל לצורכי מס ימצא בסכנה לנקיטת הליכים פלילים חמורים כנגדו, עד כדי, פגיעה במקרים מסויימים חמורה בנכסיו (במקרה של חילוט מיידי בתנאים הקבועים בחוק איסור הלבנת הון).

 

האם מותר להחזיק חשבון בנק בחו"ל?

יצוין, כי אין כל עבירה של החזקת בחשבון בנק בחו"ל אך ישנה חובת הצהרה על קיומו (מסכום מסויים של נכסים פיננסים המוחזקים בחשבון זה). כמו כן ישנה חובת דיווח ותשלום מס על הכנסות המתקבלות בחשבון זה גם אף שאלה לא מועברות ולישראל.

מחזיק או החזקת בחשבון בנק בחו''ל כיצד לנהוג
מחזיק או החזקת בחשבון בנק בחו"ל כיצד לנהוג

מחזיקים בחשבון בנק בחו"ל או החזקתם בעבר בחשבון בנק מחו"ל, כיצד מתמודדים?

ראשית. יש להתמודד ולבחון את שאלת התושבות לצרכי מס באופן מקצועי, היות שלשאלה זו פנים רבות ודרושה מומחיות וידע בדבר על מנת שלענות על שאלת התושבות (ראו מקרה לאחרונה בה נבחנה תושבות של אדם לצורך מס, פסק הדין המפורסם בענין בר רפאלי).

שנית, במקביל למאמץ של רשות המיסים לחשיפת אותם בעלי חשבונות בנק בחו"ל, מקיימת הרשות בו ניתנת האפשרות לאזרח לערוך  הליך של גילוי מרצון , כאשר מועד  תפוגתו הוא  31.12.2019. הליך גילוי מרצון מיועד למי שמבקש לגלות ולחשוף מקורות והכנסות לא מדווחים, כחלק מתנאיו הליך זה כי בעת הבקשה לא מצוי מידע אצל הרשות לגבי אותו תושב, ולכן המלצתנו למי שמחזיק חשבון בנק בחו"ל וישנו לגביו חשד לעבירת מס.

הליך גילוי מרצון מקנה חסינות פלילית ויתרון כלכלי מובהק למי שמקדים ומבצע אותו, ולכן, ברגע שישנו חשש, יש להקדים ולפעול במסגרת ההליך וזאת מנת להינות מההטבות הגלומות בו ועל מנת לעמוד בתנאיו.

 

מדוע חייבים עו"ד מומחה מיסים שילוה את התהליך כבר מראשיתו?

חשיבותו של עו"ד מומחה מיסים בליווי ההליך הוא חשוב עד קריטי, וזאת בשל ההשלכות הפליליות העשויות להיות במהלך ההליך(במיוחד וגם לאחר שזה נפתח) וכמובן עמידה על זכויות האזרח בכל הנוגע לתשלום והחיוב במס.

ליווי של עורך דין מיסים בתהליך גילוי מרצון חשוב אף, לצורך הצגת תוצאת המס הטובה והמתאימה ביותר ללקוח, כמו כן,  יחסי עורך דין-לקוח מוענקים תחת חיסיון מלא!!!.

חשיבות יתרה ישנה,כי עו"ד המלווה לקוחות בתחום המיסים יעסוק בתחום ויהיה בקיא בתחום המיסים מעבר לייצוג בהליכים ובמשמעויות הפליליות שבו.

ללא ספק, גילוי מרצון בתחום המיסים מחייב ידע מקצועי מתאים ומומחיות בתחום.

מדוע חייבים עו"ד מומחה מיסים שילוה את התהליך כבר מראשיתו?

 

למשרדנו ניסיון עשיר בניהול הליכי גילוי מרצון בהצלחה!

למשרדנו ניסיון עשיר בניהול הליכי גילוי מרצון, המשרד ניהל ומנהל עשרות תיקים של הליכי גילוי מרצון תוך שאנו משיגים תוצאות מעולות עבור לקוחותינו, למשרד ניסיון וידע מעמיק בכל הקשור למיסוי בינלאומי, מס הכנסה וסוגיות מס ערך מוסף.

מנהל ומייסד המשרד, עו"ד ויועץ המס משה קריסי, יוצא רשות המיסים הינו בעל ניסיון של למעלה מ20 שנים בתחום המיסים. לאחר פרישתו מרשות המיסים ניהל עו"ד ויועץ המס קריסי מחלקת מיסים במשך 13 שנים באחד ממשרדי רו"ח הגדולים הישראל. במסגרת זו העניק עו"ד ויועץ המס קריסי שירות למאות לקוחות בתחום המיסים, בייצוג וליווי נישומים ועסקים למול רשות המיסים.

ההתמחויות השונות והתפקידים אותם מילא עו"ד ויועץ מס קריסי, מעניקות לו למשרד ראיה רחבה ומיטבית בטיפול בכל לקוח בתחום המיסים, בנוסף לידע האישי והניסיון הרב בתחום.

 

ליצירת קשר,לשאלות ולקביעת פגישת יעוץ דחופה פנה עשיו למשרדנו בטלפון 03-5451766, ובמקרים דחופים ניתן אך לפנות לטלפון הנייד של עו"ד ויועץ המס משה קריסי שמספרו: 054-3974412.

אתם מוזמנים עוד לקרוא באתר משרדנו על הליך הגילוי מרצון ועל נושאי נוספים בתחום המיסים.

על תקנות העברות וחילופי המידע ניתן לקרוא בקישור המצורף:

https://m.knesset.gov.il/News/PressReleases/pages/press01.01.19a.aspx.

אין במאמר זה או במשתמע הימנו כדי להוות יעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מיסויי  פרטני, לקבלת ייעוץ אישי  ניתן לפנות למשרדנו לצורך תיאום מועד פגישה.